סמוטריץ' על החלטת בג"ץ: "אסור לציית לה. זו תהיה מלחמת עצמאות"

יו"ר האיחוד הלאומי יוצא נגד הצו שהוציא בית המשפט העליון שיבחן את חוקיות ממשלת החילופים של גנץ ונתניהו. "החלטה של כמה שופטים לא נבחרים ליטול לעצמם את הסמכות לגבור על הכנסת, תהיה שוד לאור יום של מדינת ישראל מאזרחיה"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 13/11/20 12:00 כו בחשון התשפא

סמוטריץ' על החלטת בג"ץ: "אסור לציית לה. זו תהיה מלחמת עצמאות"
נתניהו לא התכוון להעביר את התפקיד לגנץ. סמוטריץ', צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

כמו רבים במערכת הפוליטית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', יוצא נגד הצווים על תנאי שהוציא בג"ץ. הצווים יביאו את בג"ץ לקיים דיון על חוקיות ההסכמים הקואליציוניים בין הליכוד וכחול לבן, ובראשם הצורך בממשלת חליפים. סמוטריץ' כותב גם הוא נגד ההסכם: "חוק ממשלת החליפין הוא חוק רע מאוד. לא רק בגלל התוכן הלא דמוקרטי (פריטטיות) ולא יעיל שלו (גוף עם שני ראשים הוא מפלצת...), אלא בעיקר כי הוא סותר באמת את המבנה הבסיסי של שיטת המשטר הדמוקרית-חוקתית שלנו". אך על אף זאת סמוטריץ' יוצא נגד החלטת בג"ץ.

"בית המשפט הוא לא המקום לתקן את זה. בראש ובראשונה פשוט כי אין לי סמכות. המשמעות הפשוטה והראשונית של המונח "שלטון החוק" היא שהשלטון כפוף לחוק ויכול לפעול רק במסגרתו" כתב סמוטריץ'. "פסילת חוקי יסוד בשם עקרונות על-חוקתיים שבית המשפט ימציא לעצמו תהיה הפיכה שיפוטית של ממש, שתבטל את הפרדת הרשויות ואת עקרון ריבונות העם, תערער את יסודות המשטר שלנו, ועלולה לפורר חלילה את החברה הישראלית. ולא פחות חשוב מכך, בית המשפט איננו המקום לתיקון כל תחלואי החברה. המערכת הדמוקרטית והפוליטית יודעת לתקן את עצמה והיא עושה זאת טוב בהרבה מההתערבות המגושמת של בית המשפט במגרש שהוא לא מבין בו ולא מתאים לעסוק בו".

סמוטריץ' מחריף את דבריו וכותב: "החלטה של כמה שופטים לא נבחרים ליטול לעצמם את הסמכות לגבור על הכנסת גם בשבתה כראשות מכוננת שמעצבת את ערכי היסוד של מדינת ישראל, תהיה שוד לאור יום של מדינת ישראל מאזרחיה וחזרה מאות שנים לאחור למודל מלוכני ולא דמוקרטי של ניהול המדינה". עוד הוסיף: "גם אז, כמו היום, היו כמה חכמים ומורמים מעם בעיני עצמם שחשבו שהם יודעים טוב יותר מההמון מה טוב לו. בשלב הבא בית המשפט יפסול את חוק יסוד הלאום, ומכאן קצרה הדרך למדינת כל אזרחיה בחסות בג"ץ".

לבסוף חותם סמוטריץ' במילים קשות: "אם חלילה השופטים יקבלו החלטה כזו אסור יהיה בתכלית האיסור לציית לה. זו תהיה מלחמת העצמאות השניה של היהודים במדינתם המתחדשת. וכמו בראשונה, גם בזו בעזרת השם ננצח".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן