האופוזיציה נגד ימינה: "אוסף דברנים, ברחתם"

הצעת החוק של עופר שלח ועודד פורר, להשוואת הפיצויים לעצמאים, נפלה, לאחר שחברי ימינה נעדרו מהמליאה העת ההצבעה עליה. פורר: "העבודה שלכם היא בכנסת וממנה ברחתם". בימינה הגיבו: "עוד ספין מיותר של לפיד שיומם ולילה עוסק בפופוליזם"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 04/11/20 14:22 יז בחשון התשפא

האופוזיציה נגד ימינה: "אוסף דברנים, ברחתם"
עפר שלח, צילום: Oren Ben Hakoon/POOL

האופוזיציה נגד ימינה. הצעת החוק של חברי הכנסת עופר שלח (יש עתיד) ועודד פורר (ישראל ביתנו), שנועדה להשוות את הפיצויים שמשלמת המדינה לעובדים שנפגעו ממשבר הקורונה לעצמאים כמו לשכירים, נפלה במליאת הכנסת, כשחסרו לה שני קולות בלבד.

בתגובה, שני הח"כים האשימו את חברי מפלגת ימינה, שנעדרו מההצבעה, וטענו כי אם היו מופיעים אליה, החוק היה עובר.

ח"כ עופר שלח תקף: "‏שני קולות. זה הרוב שבו הפילה הקואליציה המרושעת הזו את הצעת החוק שלי, להשוות את דמי הפגיעה לעצמאים לאלה שמקבלים שכירים. ‏ומי לא בא? הח"כים של ימינה. נפתלי בנט ואוסף הדברנים שלו, שאם היו מרימים אצבע, הציבור הכי מקופח בישראל היה מנצח פעם אחת, לשם שינוי".

ח"כ פורר הצטרף לדברים וכתב כי "‏ימינה נעדרה מההצבעה על חוק דמי פגיעה לעצמאים שהגשתי, החוק נפל בגלל פער של שני קולות. נעדרו מההצבעה: נפתלי בנט, איילת שקד, ושאר חברי סיעת ‎ימינה. אז זה אחלה שאתם מצייצים לטובת עסקים קטנים ועצמאים, אבל העבודה שלכם היא בכנסת וממנה ברחתם".

בימינה הגיבו כי זה "עוד ספין מיותר של לפיד שיומם ולילה עוסק בפופוליזם, בעוד אנו פותרים מצוקות פרנסה של אזרחי ישראל. כל חברי ימינה היו מקוזזים עם חברי הקואליציה. משמע, הצביעו בעד. לאחר 71 שנות פעילות הכנסת שווה שביש עתיד יכירו את המושג ״קיזוז״. ימינה תמשיך לפעול למען העצמאיים ולפיד ימשיך לייצר ספינים מיותרים".