ועדת השרים אישרה: יוגדלו הקנסות על הפרת ההנחיות

הקנסות על קיום אירועים, פתיחת מוסדות חינוך או עסקים שלא מורשים לעבוד בשל תקנות הקורונה, יעמדו על 10,000 שקלים, במקום 5,000 כיום, אך חצי מה-20,000 שאושרו בקבינט הקורונה. לא ברור אם להצעה יהיה רוב בכנסת

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/11/20 19:51 טז בחשון התשפא

ועדת השרים אישרה: יוגדלו הקנסות על הפרת ההנחיות
אכיפת ההנחיות בירושלים, צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

ועדת השרים לחקיקה אישרה הערב (ג') את ההחלטה שהתקבלה בקבינט הקורונה, להעלות את הקנסות על הפרת הנחיות הקורונה בהתקהלויות גדולות, אך הקטינה את הקנס שקבעו שרי הקבינט במחצית. השר לשירותי דת אביטן והשר זאב אלקין התנגדו.

הממשלה אישרה את הגדלת הקנסות. ביהדות התורה כועסים: נצביע נגד

על פי החלטת ועדת השרים, הקנס על קיום אירועים, פתיחת מוסדות חינוך בניגוד להנחיות או הפעלת עסקים בניגוד להנחיות - יעמוד על 10,000 שקלים, כפול מהסכום הנוכחי - 5,000, אך נמוך בחצי מהסכום שקבע קבינט הקורונה - 20,000 שקלים. השר אלקין התנגד כי טען שהקנס נמוך מדי, ואילו אביטן טען שהקנס גבוה מדי, וטען שיש להחריג חלק ממוסדות החינוך.

"להטיל קנסות גדולים על מוסד חינוכי שהוא לא עסק כלכלי זה גרוע", אמר אביטן בדיון, ממנו צוטט באתר 'וואלה'. "מאיפה המוסד יביא את הכסף? זה יושת על ההורים, מאיפה יש להם כסף?" בהתייחס לסוגיית החתונות הוסיף השר לשירותי דת כי "אתם לא מוכנים להגדיל את המשתתפים ל-40 משתתפים בשתי קפסולות. אז גם לא להגדיל את כמות המשתתפים וגם להכפיל את הקנס? זה לא הגיוני. אם תרצו להגדיל את הקנס - תגדילו את מספר המשתתפים".


(נתניהו בפנייה לבעלי העסקים)

השר אלקין השיב לו כי "אתה מעודד אנשים לפעול בניגוד להנחיות". אביטן השיב: "לא בניגוד להנחיות - אבל שיהיה קנס נורמלי". ואלקין הגיב: "האירועים גורמים לנו לעלייה משמעותית בתחלואה. צריך לטפל בזה, ולכן אני תומך בקנס גבוה".

כעת תעבור ההצעה לאישור הכנסת בשלוש קריאות, כאשר אם תתקבל בקריאה ראשונה תצטרך לעבור את ועדת החוקה, אך טרם ברור אם אכן כך יקרה. ראשית לא ברור אם להצעה רוב בכנסת, וכן לא ברור אם תגיע לוועדת החוקה, בראשה עומד ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה), שהביע התנגדות נחרצת להעלאת הקנסות, יחד עם שאר חברי סיעתו. מנגד, ההערכה היא כי בש"ס לא יצביעו נגד ההצעה.

סגן השר אורי מקלב אמר בתגובה כי "הציבור נמצא כעת במצב קשה, עסקים קורסים וכבר היום סכומי הקנסות גבוהים לפי כל קנה מידה, לקבל החלטה כזו היום בדיוק כאשר הציבור מתאמץ לצאת מהמשבר והתחלואה יורדת אינה במקום ואנחנו נתנגד לה, לצערנו השפה בין הממשלה לאזרח נעשית באמצעות הקנסות ולא בהסברה".

דרעי

אריה דרעיצילום: פלאש 90

יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, התייחס לנושא בראיון לרדיו קול חי ואמר כי "הוכחתי בקבינט הקורונה שאין באף מדינה קנסות על פתיחת מוסדות חינוך, כי באף מדינה לא סגרו מוסדות חינוך. אני דרשתי לפתוח יותר את מערכת החינוך, רה״מ הסכים איתי ויקיים דיון על כך בימים הקרובים".

לדברי דרעי, "אנחנו מחכים עכשיו להחלטת נשיא מועצת חכמי התורה איך להצביע. לא מאמין שנצביע בעד, אולי נימנע. צריך לזכור שאנחנו בתוך קואליציה שעוצרת כל הזמן חוקים אנטי דתיים ועדיין הצבעתי אתמול בקבינט הקורונה נגד.
אנחנו לא נלחמים פה על פארקים ובילויים, אלא נלחמים על הנפש. הצלחנו גם במה שדרשנו: שייפתחו את הגנים גם בערים אדומות ושיוכלו ללמוד בשטח הפתוח. אלו היו דרישות שלנו".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן