גנץ מבין: "נתניהו לא ייתן לי את הרוטציה"

ישיבת סיעת כחול לבן דלפה וציטוטים ממנה חושפים כי ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון מבין שראש ממשלה הוא כבר לא יהיה: "לא אאמין לביבי גם יום לפני שזה יקרה". יועצו לשעבר של גנץ: "לא טעיתי בו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/11/20 08:28 טז בחשון התשפא

גנץ מבין: "נתניהו לא ייתן לי את הרוטציה"
צילום: Oren Ben Hakoon/POOL

סיעת כחול לבן קיימה השבוע את ישיבתה השבועית, וציטוטים ממנה חושפים כי חברי הסיעה מתחבטים בשאלת השותפות הקואליציונית עם הליכוד וראש הממשלה בנימין נתניהו. כך פורסם אמש (ב') במהדורת החדשות של ערוץ 12. שר הביטחון וראש הממשלה החליפי, בני גנץ, גילה בישיבה כי אינו מאמין לנתניהו בכל הקשור להסכם הרוטציה. "אני מבין שלא אקבל את הרוטציה. לא אאמין לנתניהו גם יום לפני שזה יקרה".

על פי הציטוטים שדלפו, בכחול לבן ישנן שתי קבוצות. הח"כים רם שפע, מיקי חיימוביץ' ואסף זמיר ייצגו את הקו המיליטנטי: "אי אפשר יותר לא לעמוד במילה שלנו. אם אי אפשר לסמוך על ביבי, בואו נלך עכשיו לבחירות. שום דבר לא ישתנה בעוד כמה שבועות". שר החוץ גבי אשכנזי ושר המשפטים אבי ניסנקורן, מייצגים גם הוא את הקו הניצי. אשכנזי אמר: "אם נכנעים על התקציב, אין כחול לבן. אני באתי להיות חלק מהאלטרנטיבה. אני מבין שהוא בחיים לא ייתן רוטציה לבני. ולכן צריך לפרק עכשיו".

אך ישנו גם קו פייסני יותר ואוחזים בו שר התרבות והספורט חילי טרופר, שרת התפוצות עומר ינקלביץ' וח"כ פנינה תמנו שטה. טרופר אמר: "לא נלך לרבנות על דחייה של חודש. לא צריך על זה להפיל את הממשלה. תזכרו את האלטרנטיבה. ממשלה של ביבי ובנט. יש לנו אחריות". ינקלביץ' הגיבה: "ללכת עכשיו לבחירות זו התאבדות".

"אני רוצה ממשלה מתפקדת", אמר גנץ לקראת סיום הישיבה. "אם אמצא את הדרך נישאר בממשלה ואם לא, אני מוכן לשלם בכיסא שלי. אני כבר מבין שרוטציה אני לא אקבל ואני לא אאמין לביבי גם יום לפני הרוטציה. אני לא אאמין".

מהליכוד נמסר בתגובה כי "זה לא הזמן לפילוגים. ראש הממשלה  קורא לכחול לבן להמשיך לעבוד יחד כדי להשאיר את התחלואה נמוכה, לפתוח את המשק באחריות ולסייע כלכלית לאזרחי ישראל. זה לא הזמן לפוליטיקה".

רונן צור, לשעבר יועצו של גנץ, הגיב הבוקר ב-103FM לדבריו של גנץ: "לא טעיתי בו. הוא קיבל החלטות מנהיגותיות קשות. ההחלטה להיכנס לממשלה היתה הקשה ביותר. אני לא מסכים למדיניות הרכנת הראש מול נתניהו. כחול לבן יכולה לאיים עליו בחוקי השחיתות ובוועדת חקירה לצוללות".

על כחול לבן אמר צור: "כחול לבן יכולים להחזיר אליהם את המנדטים ש'חונים' אצל בנט. הם יכולים ללכת לבחירות או לפעול להרחקת נתניהו מהחיים הפוליטיים. כחול לבן נבנתה כמפלגת שלטון. היא תלווה את המדינה עוד שנים רבות".

(גנץ בישיבת הסיעה לפני כשבועיים)