החרדים לחצו - בליכוד התקפלו: ההצבעה על הקנסות נדחתה

הממשלה והקבינט כבר אישרו את הצעת החוק להגדלת הקנסות, וזאת תוכננה לעלות להצבעה במליאת הכנסת, אך לחץ הסיעות החרדיות עשה את שלו וההצבעה נדחתה למחר. במוקד - הגדלת הקנסות על פתיחת מוסדות חינוך

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 02/11/20 18:00 טו בחשון התשפא

החרדים לחצו - בליכוד התקפלו: ההצבעה על הקנסות נדחתה
ינסו להגיע להסכם פשרה. גפני, אדלשטיין ונתניהו., צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

הלחץ השתלם: אחרי שיהדות התורה וש"ס איימו כי יתנגדו להצעת החוק להגדלת הקנסות בגין הפרת התקנות, הצעת החוק לא תעלה היום (ב') להצבעה במליאת הכנסת. הגדלת הקנסות כבר אושרה בקבינט הקורונה ובממשלה, אך בשל הרצון להגיע להידברות בעקבות לחץ הסיעות החרדיות, הדיון נדחה.

הצעת החוק שאושרה בקבינט השרים לענייני קורונה, אישרה את הגדלת הקנסות שניתנות למפירי הנחיות במספר מקרים: הקנס על פתיחת בית עסק בניגוד לתקנות יעלה מסכום של 5,000 שקלים ל-10,000 שקלים. הקנס על קיום אירוע, מסיבה, כנס, טקס, פסטיבל, מופע בידור או מופע אומנות בניגוד לתקנות יעלה מסכום של 5,000 ל-20,000 שקלים. הסעיף שגרר את מירב ההתנגדות של הח"כים החרדים, הוא זה שנוגע להגדלת הקנס על פתיחת מוסד חינוך בניגוד לתקנות מסכום של 5,000 שקלים ל-20,000.

אחרי שיהדות התורה וש"ס קיימו ישיבות סיעה במהלך היום, הודיעו שתי הסיעות כי הם יתנגדו להצעת החוק - ובשל כך הוחלט בצמרת הממשלה וקבינט הקורונה לדחות את הדיון. מש"ס נמסר כי "לצערנו ממשלת ישראל לא מבינה זאת ואף החליטה להטיל קנסות על מוסדות חינוך. כדי להתריס הוחלט שהקנסות על מוסדות לימוד הם כמו הקנסות על חתונות ומסיבות. ש"ס רואה זאת בחומרה רבה והוחלט להעביר את ההחלטה לנשיא מועצת החכמים, ראש הישיבה הרב שלום כהן, כדי שיורה לחברי הסיעה כיצד להצביע בהצבעות בכנסת", כך מסרה המפלגה.

חבר הכנסת משה גפני מסר בשם סיעתו כי "יהדות התורה תתנגד בכל פורום להגדלת הקנסות הלא מוצדקים הללו, אני שמח שהדיון בוועדת השרים נדחה ואני אפגש עם ראש הממשלה נתניהו בנושא", גפני הוסיף והדגיש כי "יהדות התורה תתנגד בכל פורום להגדלת הקנסות הלא מוצדקים הללו".