גפני על גמזו: "אני קורא לנתניהו להפסיק את הפעילות של האיש הזה לאלתר"

יו"ר דגל התורה יוצא נגד הפרויקטור בטענה כי למרות הירידה בתחלואה הוא רוצה להשאיר את החרדים בסגר: "אצל רוני גמזו לא קובע מספר החולים, קובע רק אם מדובר בחרדים". במקביל פקידים בכירים טוענים כי גמזו בעד הקלה בסגר גם בערים אדומות

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/10/20 12:23 כח בתשרי התשפא

גפני על גמזו: "אני קורא לנתניהו להפסיק את הפעילות של האיש הזה לאלתר"
ח"כ גפני בוועדת הכספים, צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

ח"כ משה גפני שחזר לאחרונה לפעילות, אחרי שנעדר עקב מצבו הרפואי, יוצא הבוקר (ו') נגד התנהלות פרויקטור הקורונה פרופסור רוני גמזו. גפני מצטרף לשורת חברי הכנסת החרדים שיוצאים נגד ההחמרות בתקנים כלפי הערים החרדיות, בעוד שיתר הציבור בישראליצא ממרבית הגבלות הסגר כבר ביום ראשון. כזכור, עקב מצב התחלואה שירדה החליט קבינט הקורונה להקל את על ההגבלות, אך סבור כי על הערים האדומות להישאר בסגר, מה שכולל את בני ברק וירושלים.

"אצל רוני גמזו לא קובע מספר החולים, קובע רק אם מדובר בחרדים" תוקף גפני, "כל המאמצים שנעשו והורידו את מספר החולים בערים החרדיות ובשכונות החרדיות בירושלים הביאו אותו לעשות תרגילים מספריים באישון ליל כדי להכניס את החרדים לסגר". בעקבות כך הצהיר גפני כי "אני קורא לראש הממשלה להפסיק את הפעילות של האיש הזה לאלתר". עוד הוסיף: "כולנו שמחים על הירידה בתחלואה, וקוראים לכולם לשמור על ההנחיות בהקפדה. אבל אסור לנצל את זה כדי לפגוע בציבורים גדולים שנאבקים זמן רב כדי להוריד את מספר הנדבקים וברוך השם מצליחים בכך".

במקביל, פקידים בכירים טוענים אחרת וטענו כי גמזו מציע לבצע הקלות בסגר גם בערים אדומות. לפי הבכירים גמזו כן שם לב לירידה בתחלואה בערים החרדיות, שלמרות זאת עדיין נותרו אדומות, ולכן סבור כי גם בהן ניתן לאשר הקלות. הצעתו של גמזו מגיעה שעות ספורות לפני כינוס ועדת השרים להכרזה על רשימת הערים האדומות, והמשך הטלת הסגר עליהן. הוועד ה תתכנס בשעה שתיים ותכריז על הרשימה שככל הנראה תכלול את: בני ברק, אלעד, בית שמש, שכונות בירושלים, מודיעין עילית וביתר עילית - כולן ערים חרדיות.