בנט: "כל הזכויות שיש לאדם סטרייט בישראל צריכות להיות גם ללהט"בים"

יו"ר ימינה פותח את דעתו בגלוי בנוגע לזכויות הקהילה הלהט"בית, וטוען: "אני לא מתעסק בהלכה היהודית שאי אפשר לשנות אותה, אבל מי שרוצה לחיות כלהט"ב צריך לקבל את כל הזכויות כמו כל בנאדם אחר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/10/20 09:53 כח בתשרי התשפא

בנט: "כל הזכויות שיש לאדם סטרייט בישראל צריכות להיות גם ללהט"בים"
ח"כ נפתלי בנט, צילום: לע"מ. עודד קרני

יו"ר ימינה, ח"כ נפתלי בנט, שבמשך שנים  הוא חלק ממפלגה של הציונות הדתית, נמנע מלהביע בחופשיות את דעתו על הסוגיה הלהט"בית. כעת כאשר כוחו מתחזק והוא אינו מתחייב למגזר אחד, פותח בנט את דעותיו כלפי זכויות הקהילה הלהט"בית בישראל. אמש (ה') קיים בנט שיחה עם מעיין אדם שם הצהיר בגלוי כי הוא תומך בזכויות אזרחיות שוות לקהילה הלהט"בים

"אני בעד חיה ותן לחיות ולכבד כל בנאדם, וכל הזכויות האזרחיות שיש לאדם סטרייט בישראל צריכות להיות גם ללהט"בים" אמר בנט מפורשות כאשר נשאל בנושא. בנט התייחס לפערים שבין ההלכה לבין מתן זכויות והוא החליט להפריד ביניהם: "אני לא מתעסק בהלכה היהודית שאי אפשר לשנות אותה, אבל זה לא קשור. במדינת ישראל מי שרוצה לחיות כלהט"ב צריך לקבל את כל הזכויות כמו כל בנאדם אחר".

אילוסטרציה

מתן זכויות לכולםצילום: תומר נויברג, פלאש 90

עוד אמר: "אני חי בסביבה של אנשים שחלקם להט"בים, הייתה לי דוברת להט"בית - אני עיוור לדברים האלו. אני לא שופט בני אדם על פי נטיותיהם, אני מסתכל על האישיות של בני האדם, כמו שאני לא שופט לפי תואר אז גם לא לפי להט"ב או לא". לסיכום אמר: "אני אוהב את כל העם שלנו מאוד, באמת, זה משהו שקיבלתי מאבא שלי זכרונו לברכה. לאבא שלי הייתה עין טובה, הוא כל הזמן רק ראה טוב, לא היה מדבר אף פעם לשון הרע ולא שנא אף אחד. זה דבר שזכיתי לרשת מאבא זכרונו לברכה – עין טובה לכולם. אז גם לקהילה הלהט"בית - אני אוהב אתכם מאוד, וצר לי שהתקבע כאילו יש לי איזושהי בעיה".

חה"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) הגיבה לתמיכתו של בנט במתן זכויות ללהט"בים ואמרה: "בנט, דיבורים לחוד ומעשים לחוד איפה היית אתה ומפלגתך ה"ליברלית" בהצבעה השבוע בעד נישואים אזרחיים? אתה שקרן, אתה יושב עם אנשים ומספר להם את מה שהם רוצים לשמוע. כשאעלה את הצעת החוק שלי שוב בעוד כמה חודשים  נראה מה תצביע. הגיע הזמן שתחליט מי אתה בצלאל בנט או נפתלי סמוטריץ'".