גנץ מזהיר: התקציב ל-2021 יעבור בדצמבר - ממליץ לא לנסות אותנו

יו"ר כחול לבן התייחס בפתח ישיבת הסיעה, ליחסים עם נתניהו והליכוד כשהתקציב לשנה הבאה ברקע, המשך המאבק בקורונה וההקלות הצפויות על המשק: "אדרוש החזרת עסקים קטנים וביטול מצב החירום המיוחד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/10/20 16:15 כד בתשרי התשפא

גנץ מזהיר: התקציב ל-2021 יעבור בדצמבר - ממליץ לא לנסות אותנו
בני גנץ , צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סיעת כחול לבן נפגשה היום (ב') לישיבה של כלל חברי המפלגה, כאשר יושב הראש, שר הביטחון בני גנץ נשא דברים בפתח הישיבה, והתייחס למספר נושאים: ההתמודדות עם הקורונה וההגבלות שאמורות לרדת: "מי שירצה להפגין יוכל לעשות זאת בכל עת ובכל מקום", היחסים עם הליכוד: "כל האופציות על השולחן", ומבטיח כי התקציב ל-2021 "יעבור בכנסת בדצמבר השנה". 

גנץ התייחס בתחילה למצב המשק בעקבות הקורונה וההגבלות, וטען כי הוא ידרוש מחר בישיבת קבינט הקורונה את פתיחת מערכת החינוך לגיל הרך, "החזרת העסקים שאינם מקבלים קהל לעבודה מיידית", ואת סיום מצב החירום המיוחד. 

"כל האופציות על השולחן", אמר שר הביטחון, והבטיח כי, "נהיה אמיצים כדי להילחם בכל דרך על האינטרסים של אזרחי המדינה הזו. מי שינסה להעמיד את טובתו לפני טובת המדינה ימצא אותנו מולו. לא תהיה יותר הבלגה ולא תהיה יותר שתיקה מול פגיעה בציבור שלם שהצביע לנו".

יו"ר כחול לבן תקף את הליכוד, שמספר חברי כנסת ושרים מתוכה הפרו את ההנחיות: "מול היעדר דוגמא אישית מצאנו ציבור שברובו הגדול החליט לגלות אחריות. לעיתים נדמה שהעם שלנו יותר אחראי מחלק ממנהיגיו", טען גנץ. 

"מי שירצה להפגין יוכל לעשות זאת בכל עת ובכל מקום", הבטיח גנץ, אך סייג כי זה יתאפשר רק בהתאם להנחיות המקצועיות. 

"התקציב לשנת 2021 יעבור בכנסת בדצמבר השנה", הכריז בני גנץ, זאת כנגד החשש כי בליכוד ינסו שלא לאשר את התקציב ולהוביל לבחירות. יו"ר כחול לבן טען כי זהו "מצב חירום לאומי שמחייב את העברת התקציב".

שר הביטחון הבהיר כי חברי מפלגת כחול לבן לא יצביעו היום בעד אי האמון בכנסת, מכיוון שלטענתו "זהו צעד של יחסי ציבור ולא פעולה בעלת סיכוי". אך לדברי גנץ, יש אסור להתעלם מכך: "אבדן האמון הציבורי בהנהגת המדינה אמור לשמש תמרור אזהרה בוהק לראש הממשלה ולחברי הממשלה".