כחול לבן מאיימים: "נבחן אפשרויות פוליטיות מהן נמנענו עד כה"

עוד משבר בקואליציה: בעקבות עמדת כחול לבן להעברת התקציב ל-2021, הליכוד תקפו: "בושה שמאיימים בבחירות בעיצומו של משבר". במפלגתו של גנץ הגיבו: "המתקפה הישירה עלינו משדרת פאניקה עמוקה ומדאיגה מאוד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/10/20 22:10 יט בתשרי התשפא

כחול לבן מאיימים: "נבחן אפשרויות פוליטיות מהן נמנענו עד כה"
נתניהו וגנץ. המשברים מתרבים, מתקרבים לבחירות?, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

עוד סדק התרחב הערב (ד') בקואליציה השברירית ממילא, כאשר הליכוד יצא במתקפה חריפה כלי שותפתם הבכירה לקואליציה, כחול לבן, וטענו כי "בושה שכחול לבן מאיימים בבחירות בעיצומו של משבר הקורונה בגלל פייק סקר אחד".

"לראש הממשלה נתניהו יש רקורד ארוך ומוכח בהחלטות כלכליות שהביאו את ישראל לשיאים", אמרו בליכוד, והוסיפו כי "ראש הממשלה הביא יותר תקציבי מדינה מוצלחים מכל מנהיג עולמי אחר".

אחרי סקר המנדטים הדרמטי שהתפרסם אמש (ג') ובו נראה כי הליכוד מקבלים 26 מנדטים בלבד, אל מול 23 לימינה ונפתלי בנט, הבהירו בליכוד כי ראש הממשלה נתניהו "לא מתרגש מניסיון מביש של כחול לבן לחלץ את עצמם מקריסתם בסקרים. בושה שכחול לבן מאיימים בבחירות בעיצומו של משבר הקורונה בגלל פייק סקר אחד. שלושה סקרים ב-24 השעות האחרונות מראים שהליכוד שומר על כוחו. בינתיים, כחול לבן מתרסקים בכל הסקרים".

כחול לבן הגיבו במהירות לדברים ואמרו כי "המתקפה הישירה של נתניהו על כחול לבן בגין הדרישה החד משמעית לאשר את תקציב המדינה לשנת 2021 מבטאת פאניקה עמוקה ומדאיגה מאוד בנוגע ליכולת העמידה תחת לחץ הסקרים וכישלון הדוגמא האישית שלו ושל מקורביו בשמירה על בריאות הציבור".

מפלגתו של בני גנץ הבהירה כי בכוונתה לדרוש את אישור התקציב ל-2021 במהרה וכי לא יאפשרו דחייה נוספת וחוסר יציבות תקציבית כמו שנעשה בתקציב לשנה זו, ואיימו כי "כל נסיונות החבלה והפגיעה באזרחי ישראל יובילו לבחינה מחדש של מגוון אפשרויות פוליטיות מהן נמנענו עד כה".