אסף זמיר: "אין יום שהאופציה להתפטר לא עוברת לי בראש"

שר התיירות כתב מכתב ארוך בו הוא מבקש להתנצל בפני הציבור על ההחלטות הקשות שהצביע בעדן כשר בממשלה. בנוסף מפרט השר גם למה בכל זאת תמך בהגבלות ולמה הוא כן נשאר בממשלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/09/20 22:32 י בתשרי התשפא

אסף זמיר: "אין יום שהאופציה להתפטר לא עוברת לי בראש"
אסף זמיר, צילום: Hadas Parush/Flash90

הערב (ב') מתקיימות שורה של הפגנות מול ביתם של השרים מכחול לבן, בהם בני גנץ, גבי אשכנזי ואבי ניסנקורן. שר שנמנע מהפגנות ליד ביתו הוא שר התיירות אסף זמיר, גם הוא חבר מפלגת כחול לבן. עם צאת הצום כתב השר מכתב ארוך לציבור בו הוא מבקש להתנצל על ההחלטות להטיל הגבלות קשות על הציבור. זמיר הרחיב גם על הקושי האישי שלו להיות חלק מהממשלה הנוכחית ולהיות שותף להחלטותיה.

"מי בכלל רוצה להצטרף לממשלה בתוך המשבר הכלכלי הקשה ביותר שהיה פה? כשכל כולי מוקף פגישות וטלפונים מאנשים שהולכים לפשוט רגל ולא רואים אופק" כתב השר. "כחול לבן היא לדעתי המפלגה היחידה בעולם שנכנסה לתוך הממשלה מבחירה אחרי שהמגפה התחילה. זו מהלך התאבדותי פוליטי שרק קבוצה נאיבית וחדורת אמונה ואחריות יכולה לעשות, בניגוד לכל אינסטינקט בריא". זמיר הוסיף: " זו באמת ממשלה שקשה לתפקד בה, אבל ידענו את זה לפני שנכנסנו והמצפן הפנימי שלנו עדיין כיוון פנימה. לתוך הבלאגן".

השר זמיר הסביר את הרציונל שלו לחבירה לממשלה: "שלפחות יהיה מאוזן. שכשמדינת ישראל תיכנס עמוק לתוך הסחרור הכלכלי, חברתי ורפואי שניבאו שתיכנס אליו, נתניהו וממשלת המעבר שלו לא יהיו אלו שינהלו את העסק לבדם". עם זאת, ביקש זמיר להתנצל: "אני רוצה לבקש סליחה. כי כוונות לחוד ותוצאות לחוד. עם כל כמה שכוונתינו טובות התוצאות רחוקות מלהספיק. אני יכול להראות די בקלות שלו היינו נשארים באיזור הנוחות של האופוזציה ונותנים לראש ממשלת המעבר הנודע להמשיך לבדו, היה יותר גרוע".

עוד הוסיף להתנצל: "אני רוצה לבקש סליחה גם מאלו שניפצנו להם את החלום. לאלו שחשבו ועדיין חושבים שהקורונה היא לא אירוע שמצדיק לשבת עם ראש ממשלה עם כתבי אישום. לאלו שחשבו שבאמת היה רוב אפשרי להקמת ממשלת מיעוט שנשענת על ישראל ביתנו והרשימה המשותפת ושהיא היתה יכולה למשול פה בצורה טובה, לסגור בתי כנסת בחג, להטיל עוצר על יישובים ולהגדיל את הגירעון לאינסוף וליהנות מאמון ציבורי.לאלו שחשבו שאם היינו משתדלים יותר, מישהו מהליכוד אוטוטו היה נשבר, עובר לצד השני של המגרש ומקים איתנו ממשלה ולאלו חשבו שאפשר היה להעביר חוקים שימנעו מראש הממשלה לכהן, תוך כדי משבר ומבלי שיש לנו באמת ובצער את האצבעות לכך".

זמיר הוסיף להצדיק את בחירותיו: " אני לא חושב שכל התבונה נמצאת אצלי. אני לא מוציא מכלל אפשרות את הסיכוי שאתם אולי צודקים ואני טועה. אבל מהמקום בו אני נמצא, זה שחייב לקבל החלטה, אני חושב שמה שעשינו היה הטוב ביותר מבין אופציות גרועות. אני יודע שאתם חושבים אחרת. אני מצטער". זמיר אף תקף את התנהלות הממשלה בה הוא חבר: "יותר מכל אני מצטער שבמקום להנמיך את להבות השנאה, אנחנו יושבים בממשלה שמלבה אותן.באפריל, במהלך המו״מ הקואליציוני, דיברנו על הקמת קבינט פיוס לאומי. זה הפך ברבות הימים לבסיס להמון דאחקות אבל רק כמה חודשים חלפו והצורך בפיוס מעולם לא היה נוכח יותר".

לאחר מכן חשף את התלבטויותיו האישיות: "אני שומע את הקולות שקוראים לנו לפרק את הממשלה ולהתפטר. אין יום שהאופציה הזו לא עוברת לי בראש ומאופסנת בארון כשאני נזכר באלטרנטיבה". לפי זמיר: "בחירות בצל הקורונה. ממשלת מעבר של נתניהו ושות׳. העמקת השסע, תוצאות לא ידועות ופגיעה הולכת וגוברת במרקם החיים העדין בחברה שבחלק מהימים כבר מרגישה לי על סך התפרקות טוטאלית. אני יודע שעבור רבים מכם הסבריי אינם משכנעים ופעולותי הפוליטית פגעו ופוגעות בכם.
על כך אני מבקש היום סליחה".

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן