פרץ לסתיו שפיר: "מספיק עם שיח השנאה"

לאחר שחברת הכנסת לשעבר יצאה נגד התקציביים היעודים שעברו למפעלי הציונות הדתית, השר לענייני ירושלים ומורשת קרא לשפיר להוריד את הלהבות: "אנו בעשרת ימי תשובה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/09/20 17:48 ד בתשרי התשפא

פרץ לסתיו שפיר: "מספיק עם שיח השנאה"
סתיו שפיר בוועדת הבחירות, הבוקר, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

חברת הכנסת לשעבר סתיו שפיר יצאה נגד התקציביים הייעודיים שעברו למפעלי הציונות הדתית, במסגרת העברות התקציביות שנעשו לאחר 'פשרת האוזר'. השר רפי פרץ הסביר לה כי הכסף מיועד לפרויקטים חינוכים ויעזור לא לפטר אלפי מורים וקרא להם להוריד את שיח השנאה. 

"הפוליטיקאים מאשימים את הציבור בתחלואה ומה הם עושים בינתיים? מחר הם מתכננים להעביר 20 מיליון שח להתנחלויות, 296 מיליון למוסדות תורניים, 114 מיליון לתרבות יהודית, 41 לחטיבה להתישבות, 57 מיליון לשירותי דת. המשק קורס, אנחנו שוב בסגר, והם עושים על הכסף שלנו דילים. ממשלת אחדות השחיתות", צייצה שפיר בחשבון הטוויטר שלה. 

חברת הכנסת לשעבר הסבירה כי הכסף ילך לטובת עסקנים במגזר הציוני דתי: "הסעיף "תרבות יהודית", למשל, זה רשימה של עמותות ימין שכמעט ורק הן זוכות בכסף הזה, ואיתו הן מעסיקות פעילים של מפלגות הימין ומפיצות את משנתו. לא תרבות יהודית מגוונת שמציגה את כל הזרמים ביהדות ומקדמת דיון מעמיק בתרבות שלנו - אלא גוף להעסקת עסקנים"

השר לענייני ירושלים רפי פרץ, שמונה על ידי ראש הממשלה לאחראי על התקציבים בציונות הדתית, לא נשאר חייב ותקף את שפיר: "מספיק עם שיח השנאה שמעמיק את השסע. מדובר בתקציבים לפרויקטים חינוכיים שהיו נעצרים, לארגונים שהיו נאלצים לפטר מורים ועובדים בעקבות המשבר, למפעלי חסד, לכפרי סטודנטים, לבתי ספר ולתרבות יהודית. אנו בעשרת ימי תשובה, מומלץ להוריד בלהבות".