ישיבת הממשלה החליטה על קיצוץ בשכרם של השרים וחברי הכנסת

ישיבת הממשלה עסקה בתכנית הסגר ובצעדים האפשריים במקרה והעלייה בתחלואה תימשך, כשראש הממשלה חשף כי יתכנו הגבלות נוספות. השרים הכריעו כי שכרם של חברי הכנסת והשרים יקוצץ ב-10%, גם שכרם של השופטים יקוצץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/09/20 18:45 ג בתשרי התשפא

ישיבת הממשלה החליטה על קיצוץ בשכרם של השרים וחברי הכנסת
ישיבת ממשלה, צילום: חיים צח/לע״מ

ישיבת הממשלה התכנסה היום (ב') ב-18:00, שלוש שעות מאוחר יותר מהשעה המקורית שנקבעה. בישיבת הממשלה הוכרע בפה אחד על הורדה בשכר של שרים ונבחרי ציבור לאור המצב הכלכלי במדינה, וכן לבטל את עדכון השכר של השרים שצפוי לקרות ב-2021. בהחלטה שהתקבלה שכר חברי הכנסת והשרים יקוצץ בשיעור של 10%, בנוסף הוסכם על קיצוץ בשכר השופטים. בפועל הקיצוץ יקרה רק לאחר שר האוצר יקיים הידברות עם כל הגורמים הרלוונטיים לקיצוץ, על מנת שיאשרו. רק לאחר מכן יעלה החוק לקיצוץ לאישור, ואם יאושר השכר יקוצץ.  

שר הפנים אריה דרעי אמר בדיון כי "אני חושב שהדוגמה שלנו צריכה להיות יותר גדולה מ-10%, אפשר להוריד 20 אחוז מהשכר כדי לתת דוגמאות טובות לאחרים". לאחר ההחלטה על הקיצוץ השר לענייני ירושלים ומורשת הרב רפי פרץ, ברך על ההחלטה: "מודה לראש הממשלה, לשר האוצר ולחבריי השרים, שאישרו את הצעתי לקצץ באופן רוחבי לכל בכירי המגזר הציבורי. ‏הנטל על הציבור גדול וההירתמות שלנו חשובה, האלונקה היא של כולנו, נבחרי ציבור ובכירי המגזר הציבורי כאחד".

בתחילת הישיבה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס לביקורת על העלייה בתחלואה, וטען כי היא נובעת מזלזול בהנחיות, והבהיר כי מגבלות נוספות עומדות על הפרק. "כל מי שזלזל בהנחיות או יותר גרוע מזה שדילל אותן בכנסת שלא ישאל איך התחלואה עלתה ושלא יבוא בטענות. הסיבה לתחלואה זה התקהלויות ואי עטיית מסיכה. מחר בקבינט הקורונה נדון בצעדים נוספים".

ראש הממשלה הוסיף כי שרים שאינם חברים בקבינט הקורונה יוכלו להעביר התייחסויות והצעות ישירות למל"ל, וחשף כי ישיבת הקבינט מחר תתמקד בהיערכות מערכת הבריאות ובתי החולים לעלייה הגבוהה בתחלואה.

"אני מבקש להדגיש את הצורך המהותי לאשר את התכנית ל2021" אמר שר הביטחון בני גנץ, והוסיף כי לדבריו "אנחנו שמים עוד פלסטר ועוד פלסטר. התחלואה הולכת וגדלה. אנחנו גם מגדילים את החוקרים, את הסיוע לאזרחים ומלוניות קורונה. הנחיתי את צה"ל גם לפתוח בית חולים שדה", וחשף כי הלילה יצא לוושינגטון לעסוק בנושאים ביטחוניים.

שר האוצר ישראל כץ התייחס למשבר הכלכלי אליו נקלעו עסקים רבים בעקבות הקורונה. "נקטנו בצעדים כדי להמריץ עסקים שלא נסגרים, להשאיר את העובדים ולתמרץ אותם" אמר כ"ץ, והוסיף כי "זה סגר שמבדל את המגזר הפרטי, אני מקווה שנוכל לשמור על המבנה הזה תוך הגברת אכיפה אפקטיבית. אני מגבה את הרעיון של בית חולים שדה, כי ספיקת מערכת הבריאות היא כלי חשוב לקבלת ההחלטות".