לפיד מאשים: הולכים לסגר מלא בגלל פוליטיקה

יו"ר האופוזיציה תקף את מדיניות הממשלה וטען כי הטלת סגר במשך שלושה שבועות הוא שגיאה: "אני קורא גם לאנשי כחול לבן להתנגד לסגר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/09/20 12:13 כז באלול התשפ

לפיד מאשים: הולכים לסגר מלא בגלל פוליטיקה
צילום: יחצ

יחד עם נציגים מגופים וענפים שונים במשק וחברי הכנסת אורנה ברביבאי ומיקי לוי, קיים ראש האופוזיציה, יאיר לפיד הצהרה מיוחדת לתקשורת בה סקר את ממדי הפגיעה הצפויה לכלכלת ישראל בסגר הקרוב וצעדים דרושים על מנת לצמצם את הפגיעה.

"מתווה הרמזור בוטל בגלל שלחצו על נתניהו. הולכים לסגר מלא בגלל פוליטיקה. בגלל בעיות בקואליציה.", קבע יו"ר האופוזיציה וטען כי יש אלטרנטיבה לסגר. "אנחנו יומיים לפני הסגר, אף אחד לא מבין מה הולך לקרות. הסגר הזה הוא שגיאה. זה אסון. הם מוציאים את המדינה לסגר במהלך לא מבושל, לא מקצועי. סגר עושים רק אם אין ברירה – יש ברירה", הוסיף לפיד.

לפיד הסביר מה הצעדים שהמשק צריך כדי להתגבר על המשבר: "שייתנו פיצוי מקדים לעסקים. לא עוד חודשיים, שייתנו רשת בטחון במיידי. שייתנו דמי אבטלה לעצמאים. אני קורא גם לאנשי כחול לבן להתנגד לסגר. זו ההזדמנות שלכם. אמרתם שאתם נכנסים לממשלה כדי לפעול במשבר הקורונה. תפעלו. תיאבקו אתנו נגד הסגר."

סגן יו״ר הכנסת, ח"כ אורנה ברביבאי הצטרפה לקריאה של לפיד: "במשבר בסדר גודל כזה צריכים מנהיגות אמיצה ולא מנהיגים פחדנים. לא דאגתם למערכת הבריאות למעלה מעשור וציפיתם שיקרה נס בעת משבר. לפחות עכשיו קבלו החלטות שיצמצמו את הנזקים שגרמתם."
  
חבר ועדת הכספים, ח"כ מיקי לוי: "לוקחים פה משק חבוט, רווי אבטלה, עם גירעון אסטרונומי, 70,000 עסקים שנסגרים, בלי תקציב מדינה ופשוט נותנים לו מכת מוות. אסור ללכת לסגר ללא מטרה מוגדרת בהורדת התחלואה."