בקואליציה מגיבים על התפטרותו של ליצמן: "מקווה ומייחל שעוד יחזור לממשלה"

לאחר שהודיע על התפטרותו עקב ההחלטה הצפויה להטיל סגר בחגים, בקואליציה מגיבים על התפטרותו של שר השיכון.שר הבריאות: "על כולנו לזכור שאין כאן איש נגד היהדות. כולנו בעד מאבק בנגיף"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/09/20 12:24 כד באלול התשפ

בקואליציה מגיבים על התפטרותו של ליצמן: "מקווה ומייחל שעוד יחזור לממשלה"
גפני דרעי וליצמן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן הודיע לראש הממשלה נתניהו על התפטרותו מהממשלה במכתבו הבהיר ליצמן כי התפטר בעקבות ההחלטה להטלת סגר מלא בחגים. לפי ליצמן ההחלטה תוכננה מראש וזאת מ"חוסר הערכה לחגי ישראל לעומת דברים אחרים שלא העזו לפגוע בהם. ליבי עם רבבות אלפי יהודים שבאים לבית כנסת פעם בשנה ולא יבואו השנה בגלל הסגר". בעקבות כך בקואליציה הגיבו על התפטרותו.

ליצמן הודיע על התפטרותו מהממשלה

יו"ר דגל התורה, ח"כ משה גפני, ושותפו של ליצמן להנהגת יהדות התורה הגיב להתפטרותו: "שוחחתי עם ידידי הרב ליצמן ואמרתי לו בשם חברי סיעת דגל התורה שאנו מצטערים על התפטרותו מהממשלה.
כולנו תקווה שהנסיבות ייפטרו והוא יוכל לשוב לתפקידו במהרה"

יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי מסר: "צר לי מאד על התפטרות חברי הרב יעקב ליצמן מהממשלה. נמשיך ביחד בממשלה ומחוצה לה להאבק בנגיף הקורונה למען בריאות תושבי המדינה". השר דרעי גם הביע תקווה כי ליצמןן עוד ימצא את דרכו חזרה לממשלה: "אני מקווה ומייחל שהרב ליצמן עוד יחזור לממשלה כדי שנמשיך לעבוד ביחד בעז״ה למען העם והמדינה".

גם יו"ר הכנסת יריב לוין התייחס להחלטה ואמר גם הוא כי הוא מקווה שליצמן יחזור לממשלה: "אני מצטער על פרישתו של השר יעקב ליצמן מהממשלה. יש לי הערכה עצומה למנהיגותו ולעשייתו לאורך שנים בממשלה ובכנסת. אני מאוד מקווה שתימצא הדרך שתאפשר את המשך כהונתו בממשלה. השותפות הזו חשובה בימים רגילים ועל אחת כמה וכמה בימים מורכבים אלה".

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין, ומי שהחליף את ליצמן כשר הבריאות, הגיב גם כן: "צר לי על התפטרותו של ידידי שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן. על כולנו לזכור שאין כאן איש נגד היהדות. כולנו בעד מאבק בנגיף. כל פעולות משרד הבריאות וממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו נועדו לתכלית הזאת בלבד".