גנץ: "נצטרך לקחת החלטות קשות לקראת החגים"

שר הביטחון יצא מדיוני קבינט הקורונה, בכדי להשתתף בטקס ההוקרה השנתי ליחידות המילואים המצטיינות, במעמד נשיא המדינה והרמטכ"ל. "אתגרי הביטחון שלנו אינם מתפוגגים מפני הקורונה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 10/09/20 21:51 כא באלול התשפ

גנץ: "נצטרך לקחת החלטות קשות לקראת החגים"
צילום: מארק ניימן / לע״מ

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ, יצא הערב (ה') מדיוני קבינט הקורונה בכדי להשתתף בטקס ההוקרה השנתי ליחידות המילואים המצטיינות. הטקס התקיים במעמד נשיא המדינה ראובן ריבלין והרמטכ"ל אביב כוכבי. מיד בסיום הטקס שב גנץ להמשך דיוני הקבינט.

"אני מגיע לכאן מדיון של קבינט הקורונה לגבי החלטות קשות שנצטרך לקחת לקראת החגים", אמר גנץ. "החלטות שיחייבו אותנו לקחת אחריות לאומית וגם למתן קשב לאזרחים שייפגעו מהן ומתן תמריצים כלכליים לבעלי העסקים, לעצמאים ולמי שייפגע. אפשר לצלוח אתגר כזה רק כשאנחנו מאוחדים, רק כשיש בינינו אמון, רק כשיש בינינו ערבות הדדית".

גנץ פנה למשרתי המילואים, ואמר: "בחודשים האחרונים, מאז שחזרתי למשרד הביטחון, אני פוגש שוב בכם - משרתי המילואים - בכל מקום שאליו אני מגיע. בתרגילי שטח ובמטה, בפיקוד העורף, ובפיקודים הקדמיים. גם כעת, כשצה"ל לקח על עצמו את המשימה להקים את מערך הפעולה נגד מגיפת הקורונה – כוחות המילואים מובילים את המשימה ואת רוח ההתנדבות". 

שר הביטחון התייחס בנאומו גם להיבטים הביטחוניים: "אנחנו נמצאים בתקופה של החלטות ביטחוניות משמעותיות - אתגרי הביטחון שלנו אינם מתפוגגים מפני הקורונה. הם אף הולכים ומתעצמים - בצפון ובדרום, קרוב, וגם רחוק. מולנו ניצבת לבנון שכורעת תחת מעמסת חיזבאללה, עזה שבה לוקח החמאס את התושבים כבני ערובה, ואיראן שממשיכה לחתור לגרעין ולשלוח את כוחותיה להתבסס בסוריה. אנחנו פועלים באמצעים מגוונים ובעיקר באמצעות החיילים והקצינים, בסדיר, בקבע ובמילואים. אם למישהו נדמה שהוא יכול לנסות אותנו - הוכחנו לו שהוא טועה, ואם נצטרך נוכיח זאת שוב, בעוצמה רבה יותר".

הנשיא ושר הביטחון

הנשיא ושר הביטחוןצילום: מארק ניימן / לע״מ