ראשי האופוזיציה בתגובה לנתניהו: חדל מלפגוע במאבק של מדינת ישראל בקורונה

לאחר מכתבו של ראש הממשלה לראשי האופוזיציה, יו"ר יש עתיד משיב מכתב בעל נוסח דומה בו הוא מאשים את נתניהו באותם הדברים: "ההתבטאויות המסוכנות, היהירות וחסרות האחריות שלך והכשל העמוק בתהליך קבלת ההחלטות הביאו ללמעלה מאלף מתים מנגיף הקורונה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/09/20 19:22 יח באלול התשפ

ראשי האופוזיציה בתגובה לנתניהו: חדל מלפגוע במאבק של מדינת ישראל בקורונה
יאיר לפיד, צילום: אלעד גוטמן

לאחר שראש הממשלה, בנימין נתניהו, הוציא מכתב לכלל ראשי האופוזיציה, בו האשים אותם כמפריעים למאבק בקורונה, יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד, לא נשאר חייב ושלח מכתב בעל נוסח דומה. "לכבוד: 
ראש הממשלה, ח"כ בנימין נתניהו. הנדון: פגיעתך במאבק של מדינת ישראל בקורונה". 

נתניהו לראשי האופוזיציה: חידלו לפגוע במאבק הקורונה ועידוד לאנרכיה

בפתיחת מכתבו כתב לפיד: "בחודשים האחרונים מתמודדת מדינת ישראל במאבק העולמי נגד התפשטות נגיף הקורונה. במסגרת מאבק זה נכשלת כישלון חרוץ בטיפול במשבר בהיבט הבריאותי והכלכלי. +גרמת לישראל להיות מקום ראשון בעולם בתחלואה, הובלת לקריסת המשק, וגרמת לשבר חסר תקדים באמון הציבור במוסדות המדינה ובהנהגתה".

עוד הוסיף לפיד: "ההתבטאויות המסוכנות, היהירות וחסרות האחריות שלך ושל סביבתך הקרובה והכשל העמוק בתהליך קבלת ההחלטות הביאו לכך שיש בישראל למעלה מאלף מתים מנגיף הקורונה, כמעט מיליון מובטלים, מעל 70 אלף עסקים יסגרו עד סוף השנה ומדינת ישראל נמצאת בגירעון התקציבי הגדול בתולדותיה".


להורדת הקובץ

לסיום כתב: "בשעה זו, בה ניצבת ישראל מול המשבר הבריאותי והכלכלי החמור בתולדותיה אני מצפה ממך לקחת אחריות, להודות בכישלונך ולהתפטר. רק כך נוכל לשמור על הבריאות, על החיים, על הכלכלה ועל מדינת ישראל".

ליברמן: "טענותיך חסרות שחר ורחוקות שנות אור מהמציאות"

גם יו"ר ישראל ביתנו השתמש בטקטיקה דומה וכתב מכתב משלו לנתניהו: "אדוני רה"מ, קיבלתי את מכתבך בתדהמה רבה. טענותיך חסרות שחר ורחוקות שנות אור מהמציאות. כל ההחלטות שהתקבלו על ידך עד עתה מנועות משיקולים פוליטיים ולא עניינים. מעולם לא טרחת לכנס את ראשי מפלגות האופוזיציה על למנת להסביר את מדיניות הממשלה במאבק בנגיף הקורונה ובמשבר הכלכלי, כי אין לך מדיניות, ולכן לא ניתן לתמוך במשהו שלא קיים". 

עוד הוסיף: "כמו כן, אם לא מספיק לנו נגיף הקורונה,  אתה מפיץ את נגיף האנדרלמוסיה. הממשלה לא התכנסה 6 שבועות, דבר חסר תקדים שלא קרה מאז קום המדינה. ההחלטות מתקבלות בשלוף וברגע האחרון, כולל ההחלטות על דחיית התקציב, על פתיחת שנת הלימודים, המגבלות על ערים אדומות, הנסיעה לאומן וכו'. במקום להחזיק את אזרחי מדינת ישראל כבני ערובה ולהוביל את המדינה לסגר כללי בחגי תשרי בגלל שאתה מ-פ-ח-ד מדרעי ומליצמן, תורה על העברת הטיפול במשבר הקורונה לצה"ל ולפיקוד העורף ותעביר תקציב לאלתר. את תמיכת ישראל ביתנו במהלכים אלו יש לך".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן