אדלשטיין נגד ליברמן: "משחק באש ומתנהל בהפקרות ובחוסר אחריות"

שר הבריאות תוקף את ראש סיעת ישראל ביתנו על שקרא לא להישמע להנחיות הממשלה בנושא הקורונה: "אנחנו צריכים אנשים מתחת לאלונקה, לא כאלה שיפריעו לנושאים אותה". גנץ: "הקורונה לא פה כדי להעביר מנדטים והיא לא כלי לניגוח פוליטי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/09/20 15:40 יח באלול התשפ

אדלשטיין נגד ליברמן: "משחק באש ומתנהל בהפקרות ובחוסר אחריות"
ליברמן ואדלשטיין, צילום: Hadas Parush/Flash90

לאחר שיו"ר סיעת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן  דיבר כנגד הציות להנחיות, המתקפות נגדו לא איחרו לבוא. כזכור, מוקדם יותר היום (ב') אמר ליברמן בפתח ישיבה של סיעתו כי: "אני מציע לציבור להתנהל בהתאם לשכל הישר ולא בהתאם להנחיות הממשלה. יתרה מזאת, אני קורא לשלטון המקומי לקחת אחריות, למנות פרויקטור משלו ולנהל את המשבר לבד". בעקבות דברים אלו מיהרו השרים לתקוף את דבריו של ליברמן.

ליברמן: "מציע לציבור להתנהל בהתאם לשכל הישר ולא בהתאם להנחיות הממשלה"

ראשון לגנות היה שר הבריאות יולי אדלשטיין: "ליברמן משחק באש. אנחנו צריכים אנשים מתחת לאלונקה, לא כאלה שיפריעו לנושאים אותה". עוד הוסיף השר: "ליברמן מתנהל בהפקרות ובחוסר אחריות תוך ניצול מצב שברירי מבחינה בריאותית וכלכלית. בושה".  אל הביקורת הצטרף גם שר הביטחון בני גנץ: "אני שומע פוליטיקאים שאומרים לא להישמע להחלטות מסוימות, ואני מציע להם לסייע לציבור ולא לעצמם. הקורונה לא פה כדי להעביר מנדטים והיא לא כלי לניגוח פוליטי".

גם נשיא המדינה ראובן ריבלין הצטרף לקריאות גיונוי ואמר: "קריאות לאי ציות אזרחי פוגעות בעקרונות המבטיחים את שלומנו, ואת שלום הציבור כולו, במיוחד ברגעי משבר. מנהיגים, היזהרו בדבריכם". באופוזיציה ביקרו גם כן את דבריו של ליברמן, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' כתב: "‏אביגדור ליברמן הוא פוליטיקאי מסוכן וחסר אחריות. קריאתו לא לציית להחלטות הממשלה היא חציית קו אדום אנרכיסטית שמחייבת להוקיע אותו ציבורית ופוליטית. יש לי המון ביקורת על ההתנהלות, או נכון יותר אי ההתנהלות, של הממשלה סביב משבר הקורונה, אבל במלחמה סדר וציות חשובים יותר מעצם ההחלטה".