בשל לחץ החרדים: נתניהו דחה את הדיון על הטלת הסגרים

מכתב חריף נשלח מראשי הערים החרדיות שעתידים להיכנס לסגר, אל ראש הממשלה בטענה כי הוא מחפש לפגוע בהם. "בחרת להשתמש באנשי קש דוגמת פרויקטורים בעוד אתה האיש שמכריע גורלות". כינוס ועדת השרים להגדרת "אזורים מוגבלים" נדחה בשל "שיהוי בקבלת ההצעה להחלטה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/09/20 15:23 יז באלול התשפ

בשל לחץ החרדים: נתניהו דחה את הדיון על הטלת הסגרים
ראש הממשלה, צילום: Yossi Aloni/Flash90

יממה בלבד לפני הטלת הסגר, קבינט הקורונה יתכנס היום (א') להכריע ברשימת הערים עליהן יוטל הסגר. מספר היישובים שצפויים להיכנס לסגר הם בין שמונה לעשרה, ומדובר בישובים המוגדרים "אדומים מובהקים". בין הערים הצפויות להיכנס לסגר בני ברק, ואלעד המשתייכות לציבור החרדי. בעקבות ההחלטה הצפויה ראשי הערים החרדיות  שיגרו מכתב חריף לראש הממשלה בנימין נתניהו, בו הם מצהירים כי במידה ויוטל סגר הם לא ישתפו פעולה. בעקבות המכתב ולחצי החרדים, כינוס ועדת השרים להגדרת "אזורים מוגבלים" נדחה בשל "שיהוי בקבלת ההצעה להחלטה". 

המכתב נכתב על ידי ראשי הערים  בני ברק, ביתר, אלעד ועמנואל: "כמי שניהל את המשבר הזה, מעולם לא טרחת לשמוע את קולנו, להבין את המצוקות ולנסות לקדם יוזמות ממשיות לשיטוח עקומת התחלואה. אוזנך לא הייתה קשובה אלינו ולא טרחת לשאול, להבין וללמוד מה מאפיין חתך ניכר באוכלוסייה בישראל. למרבה הצער לא שלחת אתה או מי מטעמך לשמוע באופן ישיר את מתודות העבודה שלנו, ואת מכלול הצעדים שייעשו ויצליחו בהידברות מתמדת ומכבדת מול ההנהגה הרוחנית של הציבור הזה, ביוזמתיות ובהבנת עומק".

ראשי הערים מדגישים כי האשמה על נתניהו בלבד, ולא על פרויקטור הקורונה רוני גמזו: "במקום זה בחרת להשתמש באנשי קש דוגמת פרויקטורים וכדו', בעוד אתה האיש שמכריע גורלות. הקול הוא קולך, ההכרעות הן שלך כמי שמוביל, מנחה ומכריע". עוד הוסיפו: "פעם אחר פעם הטלת סגר ועוד סגר על הערים החרדיות. הן מעולם לא הניבו שינוי של ממש. בהחלטות אותן קיבלת אתה בקולך מעל ראשנו גם אם מאחורי שמות של קבינט או ה'ממונה', הפכת את הציבור החרדי לשק החבטות והריצוי של תושבי המדינה, ללא רגע של מחשבה על סבלם של רבבות הובלת להחלטות אלו פעם אחר פעם".

משם עברו לעניין הסגר שיוטל מחר: "בימים אלה הובלת שוב באופן מכוון לכך שיוטל סגר על הערים החרדיות ערב חגי תשרי. בכאב ובזעם עצור אנו רואים יום אחר יום כיצד כבודם של גדולי התורה, חיי התורה, מנהגי הקהילות וכבוד המסורת של מרבית תושביה היהודים של הארץ הזו, נרמסת על ידך באופן שלא זכור כמותו".

לסיום הצהירו: "אנו מודיעים לך בזאת כי הציבור החרדי כל כולו לא ישכח את העוול שנעשה לו. לא נשכח מי האיש שחתם בידו, פעם אחר פעם, על הפיכתנו למפיצי מחלות ואויבי העם, בענישה סלקטיבית של רבבות משפחות, בני המגזר החרדי. ההחלטות שקיבלת, פעם אחר פעם, נעשו בהעדר הגיון ותוחלת בריאותית ומכוונות באופן חד וברור נגד הציבור החרדי. אנו רואים בך את האשם היחידי לצעדי ענישה אלו, להשפלת כבוד המסורת וכבודנו כאזרחים לגיטימיים בארץ הזו. לא נוכל להחריש עוד. הקול – קולך, אך בסופו של יום, תישמע תגובתם הנכאבת של רבבות תושבי הערים החרדיות – בקולם".

בעקבות המכתב ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום בשעה 15:45 עם ראשי הסיעות החרדיות, יעקב ליצמן, אריה דרעי ומשה גפני. בעקבות הביקורת בציבור החרדי על הסגר המתוכנן ברשויות אדומות, במהלך הפגישה ייבחנו חלופות למגבלה זו.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן