שולי מועלם לכיפה: "בשיחות שלי עם נתניהו השם בנט בכלל לא עלה"

לאחר שהחליטה לעבור לליכוד, חברת הכנסת לשעבר מסבירה לחדשות כיפה מדוע החליטה לחצות את הקווים: "הציבור שאני מנהיגה אותו שולח אותי והלך בעצמו לליכוד", טוענת כי לא פעלה מתוך נקמה בבנט: "אני לא פועלת מתוך כעסים", ושולחת עקיצה לשקד: "אין היום אישה ציונית דתית במפלגה שהיא בהגדרתה מפלגת ימין"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 02/09/20 18:28 יג באלול התשפ

שולי מועלם לכיפה: "בשיחות שלי עם נתניהו השם בנט בכלל לא עלה"
שולי מועלם , צילום: כיפה

לאחר שהכריזה כי היא עוברת לליכוד, חברת הכנסת לשעבר שולי מועלם מסבירה מדוע החליטה לעזוב את מפלגת הציונות הדתית, מועלם מתייחסת לשלום עם איחוד האמירויות וקובעת: "אין לאף אחד זכות לוותר על החלת הריבונות, כולל לראש הממשלה", ומאמינה כי נתניהו התכוון לקיים את הסכם הרוטציה: "אין לי סיבה לחשוב שראש הממשלה חותם על הסכמים ולא מתכוון לקיים אותם". 

מדוע החלטת לעבור לליכוד? 

"התהליכים הפוליטיים והחברתיים שמתרחשים בשנה וחצי האחרונות, ובמיוחד בימים האלה, כשיש דאגה לבריאות, לכלכה ולפרנסה של מדינת ישראל, ומצד שני הסכם שלום היסטורי עם איחוד האמירויות, גרמו לי להבין שאני רוצה לעלות קומה. לפעול במקום שבו מתקבלות ההחלטות - מפלגת הליכוד. אני כאישה דתייה, מזרחית, מתנחלת ואמא ל-7 ילדים, מרגישה שהאידאולוגיה שממנה אני באה, אידאולוגיית הימין והציונות הדתית, הדרך להביא אותה לידי ביטוי בדרך הנכונה יותר היא הליכוד". 

כלומר אי אפשר להשפיע דרך מפלגת הציונות הדתית? 

"אני רוצה להחזיר את כולנו לימים הראשונים שלי בפוליטיקה לפני שמונה שנים. בנוסף לכל הזהויות שהצגתי קודם, אני בן אדם שבא מעולם של חיבורים, והרגשתי שבעת הזאת המקום שנכון לי לפעול בו, והמקום שתחתיו חוסים כל חלקי החברה הישראלית - הוא בליכוד. אני פועלת לחיבורים בתוך החברה הישראלית, פועלת לחיבורים בין מדינת ישראל ליהדות התפוצות. לפעול בערבות הדדית ואחריות הדדית, ולראות איך כל אחד עושה את המשימה שלו בהקמת חברת מופת. מבחינתי זה אומר לדבר על הזהות היהודית של מדינת ישראל, לפעול לקשר עם יהדות התפוצות ולפעול להחלת ריבונות ביהודה ושומרון. 

"אני לא רוצה להגיד על מפלגות שהן מיותרות. אני חושבת, וראיתי את זה קורה בשנה וחצי האחרונות, שהציבור שאני שואפת ומנהיגה אותו שולח אותי והלך בעצמו לליכוד. אני שואפת להיות במקום שבו נמצא הציבור שמכוחו אני חושבת שאני פועלת". 

ימינה מתחזקת בסקרים, נתניהו רוצה לפגוע בהצלחה של בנט. יכול להיות שהוא משתמש בך כדי לפגוע בבנט? 

"בשיחות שלי עם ראש הממשלה השם נפתלי בנט לא עלה בכלל. אני תמיד אעריך את שנות העבודה המשותפת שלי עם נפתלי, ואזכור שבפעם היחידה שהצלחנו להעביר חוק נורבגי בכנסת - בנט התפטר בשבילי. הפעילות שלי עם נפתלי ואיילת ושאר חברי הבית היהודי וימינה ידועה, אני מאמינה שלעת הזאת המקום הנכון לי, לציונות הדתית ולימין האידאולוגי להביא לידי ביטוי את המעשים שאנחנו מאמינים בהם, של תיקון עולם במלכות שדי, הדרך להביא את זה בגדול - היא בליכוד". 

בבחירות האחרונות בנט החליט להציב אותך במקום נמוך ברשימה. המעבר לליכוד הגיעה גם ממקום כועס? 

"מי שמכיר אותי יודע שאני מאמינה בדרך שלי, האמנתי בה בעבר ואני מאמינה בה גם היום, המציאות של הנהגה צריכה להיות של איפה ההשפעה שלי הכי משמעותית. אני לא פועלת מתוך כעסים, אלא מקבלת החלטה מתוך מחשבה והתייעצות. גם את התהליך הזה של המעבר לליכוד עשיתי אחרי התייעצות עם מורי ומורותיי, נשים וגברים, בהתחברות ליושב ראש סניף הליכוד באשדוד לשעבר, חברי יעקב שטרית, שאני הולכת איתו את הדרך הזאת. אני מאמינה שכל אחד צריך להסתכל על עצמו, ולדעת מה הוא מביא לציבוריות הישראלית ומה התפקיד שלו בהנהגה הישראלית. אני רוצה להשפיע איפה שנמצאים ומדברים כל חלקי החברה הישראלית, וזה בליכוד, ושם אני מוצאת את מקומי". 

נתניהו הבטיח לך משהו תמורת המעבר שלך לליכוד?   

"לא, השיחות שלי תמיד, וגם עם ראש הממשלה, הן שיחות על מהות ועל דרך. ראש הממשלה ואני אמרנו אחד לשנייה כשנפרדנו בפעם האחרונה - "לעבודה"". 

כשאת אומרת 'לעבודה', התפקיד שלך הוא להביא את הציונות הדתית לתוך הליכוד? 

"התפקיד שלי הוא להביא כמה שיותר אנשים שמאמינים באידאולוגיה שאני מאמינה בה, אל תוך מפלגת הליכוד. השיח שלי הוא שיח של מהות ולא של תפקידים. השיחה שלי עם ראש הממשלה התמקדה ברצון המשותף שלי ושלו לעבור לליכוד, ובהבנה שהבית הפוליטי של הציונות הדתית היא בליכוד. אין אישה ציונית דתית היום במפלגה שהיא בהגדרתה מפלגת ימין - זה חור גדול שחובה עלינו למלא אותו, כי לנשים ציונות דתיות יש תפקיד משמעותי במרחב הציבורי הישראלי". 

את מרוצה מההתנהלות של נתניהו סביב משבר הקורנה? 

"כמי שבאה ממערכת הבריאות - במקצועי אני אחות בטיפול נמרץ ומומחית בניהול סיכונים במערכת הבריאות - אני חושבת שבהתמודדות עם נגיף הקורונה, כל הזמן הדברים משתנים ומתבררים, וגם כשנדמה שאנחנו מבינים משהו, אנחנו מגלים שאנחנו לא מבינים אותו עד הסוף. אני חושבת שהדרך הנכונה היא לקיים כל הזמן שיח אמיתי עם הציבור, להסביר לו ולפעול בשקיפות.
אני חושבת שהמינוי של פרויקטור הקורונה פרופסור רוני גמזו, שאני מעריכה ומכבדת את עמדתו המקצועית, הוא משמעותי. צריך כל הזמן להסתכל על בריאות וכלכלה בלי להפריד אותם אחד מהשני. כמו תמיד גם פה יש מה לתקן. יש מה לתקן בתהליך קבלת ההחלטות, יש מה לתקן בשקיפות לציבור. אני חושבת שיש לפרופסור גמזו הרבה מאוד סמכויות, אני מאמינה גדולה באיש הזה, אני חושבת שאם הוא עושה טעויות צריך לקרוא אותו לסדר - בסוף כולנו עושים טעויות, והתנועה בתהליך הזה מעלה גם טעויות".