סמוטריץ' בפנייה לבני גנץ: הנגש עכשיו את מערת המכפלה לנכים

יו"ר האיחוד הלאומי פנה לשר הביטחון בדרישה לאשר את הבנייה לאחר דחיות חוזרות ונשנות בנושא. סמוטריץ': "אני קורא לך לא להסס ולא לדחות תכנית זו בשל חשש משיקולים ביטחוניים או מדיניים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/08/20 09:28 י באלול התשפ

סמוטריץ' בפנייה לבני גנץ: הנגש עכשיו את מערת המכפלה לנכים
עדיין לא מונגשת לנכים. מערת המכפלה, צילום: פלאש 90. גרשון אלינסטון

בתחילת החודש התכנסה ישיבת ועדת משנה לתכנון ובניה, במטרה לאשר את היתר הבניה להנגשת מערת המכפלה לציבור הנכים. הבניה טרם אושרה לאחר שוועדת התכנון של המנהל האזרחי החליטה שלא לדחות את ההתנגדויות לבניה על הסף, ולאפשר למתנגדים להעביר את הייחסותם לתכניות בתוך 21 יום, כפי שפורסם כאן לראשונה. לאחר שגם תאריך זה פקע, שגר  הבוקר (א') יו"ר האיחוד הלאומי, חבר הכנסת בצלאל סמוטרץ', מכתב לשר הביטחון, בני גנץ, הדורש לאשר את הבנייה במידית.

במכתבו כתב סמוטריץ': "בשבוע האחרון, ביום רביעי, תם המועד האחרון להגשת התנגדויות להנגשת מערת המכפלה. מועד זה הוארך שוב ושוב לבקשת ארגוני שמאל קיצוני ועיריית חברון שבראשה עומד מחבל מורשע. אולם כעת תם לגמרי הזמן". עוד הוסיף: "בסמכותך על פי חוק, עוד היום, להכריז על היתר בניה לבניית מעלית במערת המכפלה לטובת הנגשתה לציבור הרחב ולציבור הנכים. אני קורא לך לא להסס ולא לדחות תכנית זו בשל חשש משיקולים ביטחוניים או מדיניים".

סמוטריץ' התייחס להסכם חברון שקבע כי חלק משטח המערה נמסר לשליטת הרשות הפלשתינית והווקאף. "שמחתי, לפני חצי שנה הוציא שותפי וידידי וקודמך בתפקיד, שר הביטחון לשעבר נפתלי בנט, צו הפקעה לשטח המערה כדי שיחזור למדינת ישראל על מנת לקדם את פיתרון ההנגשה. כעת בידיך  להשלים את המלאכה ולאשר זאת ובכך לאשרר את ריבונותה של מדינת ישראל במערת המכפלה".

צילום: האיחוד הלאומי

עוד כתב חבר הכנסת כי החלטה זו משרתת בסופו של דבר את שני העמים: " הנגשת המערה אינה פוגעת באף אדם, ההיפך הוא הנכון. הנגשת המערכה תסייע לכל אדם המבקש להגיע למערת המכפלה יהודי ושאינו יהודי. אין ספק כי הנגשת המערה הינו הצעד הנכון הן מבחינה הומניטרית והן מבחינה ריבונית".