ח"כ משה ארבל קובע: "הכנסת לא תפוזר הלילה"

חבר הכנסת מש"ס לא מתרגש מהאשמות של כחול לבן והליכוד, אך מותח ביקורת קשה על הצדדים: "יש חשיבות רבה בעמידה בהסכם שנחתם, ובחדרי חדרים הדברים האלו נאמרים"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 24/08/20 19:01 ד באלול התשפ

ח"כ משה ארבל קובע: "הכנסת לא תפוזר הלילה"
חבר הכנסת משה ארבל, צילום: כיפה

שעות ספורות לפני פיזור הכנסת, ח"כ משה ארבל (ש"ס) עדיין אופטימי וטוען כי הכנסת לא תפוזר הלילה, לא מתרגש מהסקרים הלא מחמיאים ושולח מסר לאגף החרד"לי בציונות הדתית שדבק ביהדות התורה - "אני מקווה שזה לא על בסיס עדתי"

יו"ר ש"ס דרעי התחייב שהוא ערב לקיום ההסכם הקואליציוני, אתה חושב שהייתם ערבים ראויים? 

"אם הכנסת תתפזר היום ב-12 בלילה אז השאלה שלך במקומה, אבל מכיוון שזה לא יקרה, כנראה שאנחנו ערבים ראויים."

האם אתה חושב שנתניהו צודק בכל הדרישות החדשות שהוא מעלה עכשיו ובפתיחת ההסכם הקואליציוני? 

"צריך להבין שנכנסנו לממשלת אחדות עם שתי מפלגות מרכזיות, שהיו יריבות פוליטיות עד דקה לפני כינון הממשלה, ויש שיגידו גם לאחר מכן. לבנות אמון זה תהליך ארוך, רוחבי ויסודי, והוא לא קורה בין רגע. ולכן אני סבור שהזמן הוא אלמנט משמעותי. מדינה שמתנהלת ללא תקציב זה לא בריא, אבל יש חשיבות רבה לתהליך, שבמהלכו הצדדים יעשו הכל כדי לחזק את האמון ביניהם, ולשים את ה-80 אחוז שמחברים ביניהם במרכז, לטובת הציבור. 

"הודענו את עמדתנו באופן מאוד ברור לשני הצדדים - כל הסכמה שיגיעו אליה הצדדים מקובלת עלינו. יש חשיבות רבה לעמידה בהסכם שנחתם, ובחדרי חדרים הדברים האלו נאמרים. כדי לייצר את האמון שאני מדבר עלי,ו הדברים האלה צריכים להיאמר רק בחדרי חדרים ולא מעל גלי האתר, מתוך מטרה אחת פשוטה - לכנס את כל הצדדים לעבודה מאומצת למען אזרחי מדינת ישראל.
המשבר החברתי, בריאותי, כלכלי - הרבה יותר חשוב מכל אירוע אחר. יש מקום לביקורת על מי שמבקש להפר את ההסכם, הביקורת נאמרת על כל צד, גם על צד שהולך נגד ההחלטה של ועדת שרים לחקיקה (רומז לחוק לאיסור טיפולי המרה, מ.כ.). אני חושב שהדרך להגיע לאמון היא, שכל צד יידע שיש ערך למילים שהוא חתום עליהן".

הועדה החליטה שההסכם יפוג בעוד ארבעה חודשים, מה לדעתך יקרה כשהזמן יעבור? 

"אני מקווה שבארבעת חודשים הללו הצדדים ימצאו מכנה משותף כדי להשקיע את המאמצים שם. אם נקדיש את השעות, הכוחות והמאמצים למען קידום אינטרסים משותפים, ונשאר לחלוק על 20 אחוז ונשים אותם במקום שלהם בתוך מגירה, ונקדם דברים שחשובים למדינת ישראל בשלב הזה - נוכל להגיע לתהליכי עבודה משמעותיים."  

ש"ס נחלשת בסקרים והמנדטים שלכם עוברים לימינה. איך אתה מסביר את זה?

"בשנה האחרונה אנחנו המפלגה שגרמה הכי הרבה מבוכה לסוקרים. בסקרים לפני שנה לא עברנו את אחוז החסימה, לאט לאט עלינו ל-8 מנדטים ואז ל-9 מנדטים. ש"ס חיה ובועטת. אני יודע שהכנסת לא תתפזר ולשר דרעי יש חלק משמעותי בזה".

כשהאגף החרד"לי בציונות הדתית צריך לבחור בין ש"ס ליהדות התורה, הם בוחרים במפלגה האשכנזית, למה אתה חושב שזה קורה?

"אני רוצה מאוד לקוות שזה לא על בסיס עדתי, אני חושב שש"ס יודעת לספר את הסיפור של הציונות הדתית בלי קשר לרווח אלקטורלי, יותר טוב מהציונות הדתית. הערכים האלו חשובים לנו והם בליבת העשייה שלנו. זה בא לידי ביטוי בחקיקה ובהצעות לסדר, ובפעם הבאה צריך לראות מי מדבר ומי עושה דברים בשטח בכל מה שקשור ליהודה ושומרון. לש"ס יש תלמוד תורה באיתמר ובמקומות נוספים. מה שמניע אותנו לפעולה אלו לא שיקולים אלקטורליים, אלא הערכים של עם ישראל, ארץ ישראל ומדינת ישראל". 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן