החל הדיון על ההצעה לדחיית אישור תקציב המדינה | שידור חי

למרות חילוקי הדעות, במליאת הכנסת החל הדיון לדחיית אישור תקציב המדינה. מוקדם יותר חילופי האשמות בין הליכוד וכחול לבן. בליכוד אמרו: "כחול לבן גוררים את המדינה לבחירות". כחול לבן: "כל ניסיון מחטף של הליכוד ייתקל בחומה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/08/20 17:56 ד באלול התשפ

החל הדיון על ההצעה לדחיית אישור תקציב המדינה | שידור חי
מליאת הכנסת, צילום: דוברות הכנסת - עדינה ולמן

שעות לפני פיזור הכנסת ועדיין אין הסכמה בין הליכוד וכחול לבן. המפלגות עורכות בשעות האחרונות (ב') שיחות של הרגע האחרון בניסיון לפתור את המשבר הקואליציוני ולמנוע את פיזור הכנסת הלילה בחצות. מהליכוד נמסר: "נתניהו הנחה את הפרקליטים שנפגשו עם המשנה ליועמ"ש דינה זילבר, להגיד שהוא לא יתערב במינויי יועמ"ש, פרקליט המדינה ומפכ"ל".

בכנסת החל אחר הצהריים הדיון על הצעת החוק לדחיית אישור תקציב המדינה של ח"כ צבי האוזר. הדיון החל למרות חוסר ההסכמות בין הליכוד לכחול לבן. ההצבעה על הצעת החוק לדחיית אישור התקציב נקבעה לשעה 21:00, ועד אז ינסו הצדדים להגיע להסכמות. 

בכיר בליכוד אמר בצהריים כי "כחול לבן בורחים מפשרת האוזר שהם עצמם הסכימו לה וגוררים את המדינה לבחירות בטענות שקריות והערמת קשיים של הרגע האחרון". עוד אמר הבכיר כי על אף שראש הממשלה כבר הודיע שלא יתערב במינויי בכירים במערכת המשפט, בכחול לבן מסרבים להקים ועדה פריטטית למינוי בכירים כפי שנקבע בפשרת האוזר וכפי שהוסכם בהסכם הקואליציוני. לטענת אותו בכיר, "כחול לבן גם מנסים להגדיר את התקציב כדו-שנתי למרות שבפשרת האוזר התקציב אינו מוגדר כך. כחול לבן דורשים את אישור תקנון הממשלה - דבר שגם הוא לא מופיע בפשרת האוזר עליה סוכם".

מנגד, בכחול לבן אומרים כי מי שהקשיח את העמדות אלה אנשי הליכוד, בכך שהם מתנים את אישור החוק לדחיית אישור התקציב באישור הקפאת המינויים בממשלה. "בליכוד מנסים להעביר מהבוקר במחטף הקפאה של המינויים הבכירים בממשלה ומסרבים לדון בכל נושא אחר כמו לדוגמה התקנון. לא מתקיים משא ומתן פרט לדרישה החדשה של הליכוד".

"כחול לבן הבהירה יותר מפעם אחת: כל הנושאים פתירים ובלבד שההסכמים ימולאו כפי שהובטחו וימנעו בחירות מיותרות לישראל", הוסיפו. "כל ניסיונות מחטף הרגע האחרון של הליכוד באשר למינוי פרקליט מדינה או יועץ משפטי לממשלה ייתקלו בחומה בצורה".

(ח"כ צבי האוזר מברך את החלטת ראש הממשלה, אתמול)