הזמן אוזל: חילופי האשמות בין הליכוד וכחול לבן

למרות הצהרת נתניהו, גורמים בליכוד מבהירים כי שום דבר לא סגור, ומטילים את האשמה על כחול לבן, שלטענתם לא מתפשרים בנוגע להקפאת המינויים במערכת המשפט: "כחול לבן גוררים רגליים - אם יהיו בחירות זה בגללם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/08/20 15:57 ד באלול התשפ

הזמן אוזל: חילופי האשמות בין הליכוד וכחול לבן
גנץ ונתניהו. הדד ליין מתקרב, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל, מארק ישראל סלם

"כחול לבן משחקים משחקים, בסוף עוד נגיע לבחירות": כך אמרו היום (ב') גורמים בכירים בליכוד והבהירו כי כלום לא סגור, וכל עוד כחול לבן ימשיכו להתבצר בעמדתם, הפשרה והחוק לדחיית התקציב לא יעברו, והלילה בשעה 12:00 הכנסת תתפזר ונלך לבחירות רביעיות תוך שנה וחצי. כל זאת למרות הצהרת נתניהו מאתמול בלילה כי הוא תומך ומקבל את פשרת האוזר. 

שורש המחלוקת הנוכחית שמעמיסה קשיים על המשא ומתן בין הליכוד וכחול לבן הוא בעניין מינוי הבכירים כמו המפכ"ל והיועץ המשפטי. בליכוד דורשים להקים ועדת מינויים כש-4 שרים יהיו חברים בה, שני שרים מכל צד וגם להקפיא את מינוי כלל הבכירים. מנגד, כחול לבן מבקשים להעביר את תקנון הממשלה שלפיו כל החלטה שתעלה בממשלה תהיה בהסכמה ביניהם ולליכוד. לטענת בכיר בליכוד: "כחול לבן גוררים רגליים - אם יהיו בחירות זה בגללם". כעת מתברר כי כחול לבן מסכימים להצעת הליכוד ויקבלו את ההצעה להקמת ועדת מינוי בכירים ולהקפאת המינויים.

מוקדם יותר, הגיבו כחול לבן למשבר הנוכחי, שעדיין מאיים על קיומה של הממשלה, כשבעוד פחות מ-9 שעות יפקע הדד ליין להעברת החוק לדחיית התקציב. בכיר בכחול לבן אמר: "הליכוד מנסה החל מהבוקר לשפר עמדות ולהכניס גם בהחלטת ממשלה מהירה לפני ההצבעה ברקס שלא יאפשר שום מינוי בכיר. יחד עם זאת הם מסרבים בכל תוקף לאשר תקנון פריטטי או אישור תקציב חד שנתי - לכן אין שום היתכנות למשא ומתן".

אמש, בהצהרת מיוחדת לכלי התקשורת אמר ראש הממשלה נתניהו כי, "מתוך אחריות לאומית החלטתי לקבל את הצעת הפשרה של חבר הכנסת האוזר". לדברי נתניהו מדובר במהלך הנכון מבחינה כלכלית, שתגרום ליציבות מדינית בתקופה זו של הקורונה. בהמשך דבריו הוא קרא לחברי מפלגת ימינה להצטרף לקואליציה כפי שלדבריו היה נכון בתחילה.