סמוטריץ' על הפשרה: "ישראבלוף"

בצלאל סמוטריץ' התייחס להצעתו של ח"כ צביקה האוזר שמקבלת תמיכה מחברות הקואליציה. הוא טען כי "בחירות בעיתוי הזה הן רעות. אבל ממשלה מנותקת ומשותקת רעה הרבה יותר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/08/20 15:21 ג באלול התשפ

סמוטריץ' על הפשרה: "ישראבלוף"
סמוטריץ'. תקף את הפשרה של האוזר, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

"ה"פשרה" של צביקה האוזר היא ישראבלוף שבסך הכל יגזור עלינו עוד כמה חודשים של שיתוק ממשלתי, בלי תקציב מדינה ובלי התמודדות נכונה עם משבר הקורונה, שמיד לאחריהן ניגרר שוב לבחירות". כך אמר היום חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', בנוגע להצעת הפשרה של צבי האוזר. 

הצעתו של האוזר כוללת קודם כל דחייה של ההצבעה על התקציב ב-100 ימים נוספים, עד אז יפעלו על פי 1/12 של תקציב 2019 עם תוספת אחוזית שתוסכם בין הצדדים, הקפאת מינוי בכירים והתמקדות במאבק בקורונה. 

סמוטריץ' טוען כי הפשרה היא רק עניין של אינטרסים פוליטים. "להאוזר יש אינטרס פוליטי לדחות את הבחירות שבהן אין לו מסגרת לרוץ בה ולעבור את אחוז החסימה. האינטרס הזה המצטלב עם האינטרס של כחול לבן שמאבדת חצי מכוחה בסקרים, ועם האינטרס של נתניהו שחושש מבחירות בעיתוי הזה, שבו אנחנו מתחזקים והוא נחלש באופן דרמטי. רק אינטרס אחד נשכח - האינטרס של אזרחי ישראל שזקוקים לממשלה מתפקדת ויציבה".

לדבריו של חבר מפלגת ימינה, האיום על פירוק הממשלה ופיזור הכנסת החל בגלל נתניהו. "החטא הקדמון של הממשלה הזו הוא פירוק גוש הימין על ידי נתניהו ורעיון "הפריטטיות" ההזוי, שהועלה על ידי נשיא המדינה ושבמסגרתו פתק ששלשל מצביע ימין אל הקלפי שווה שליש מפתק מקביל של מצביע שמאל", אמר סמוטריץ'.

"הרעיון הזה גנב את הדמוקרטיה, ויצר מפלצת דו ראשית שלא מסוגלת לתפקד באופן מבני" אמר שר התחבורה לשעבר וטען כי, "'אין שני מלכים בכתר אחד', המחשבה שניתן לנהל מדינה עם שני ראשי ממשלה ועם דרישה ליחסי כוחות שוויוניים בין מחנות פוליטיים שרחוקים מלהיות שווים בגודלם היא מופרכת ומביאה למתיחות כמעט בכל נושא"

חבר הכנסת סמוטריץ' טוען כי הוא שמח ומפלגתו לא חלק מהקואליציה, לדבריו "כל יום שעובר אני מודה יותר לקב"ה שאנחנו לא חלק מהממשלה הרעה הזו, שעסוקה כל היום בחשבונות אישיים פוליטיים ופריטטיים במקום בטובת המדינה ואזרחיה". 

ההסכם היחיד עליו צריך לחתום כעת, טוען סמוטריץ', הוא זה, "שיחזיר את השמאל לגודלו והשפעתו הטבעיים בממשלה, יבטל את הקשקוש החלופי ואת הרוטציה עם מי שמייצג מספר מנדטים חד ספרתי בציבור, ויאפשר להעביר תקציב באופן מידי ואז לחזור ולקדם מדיניות ימין - במשפט, בהתיישבות ובכלכלה. כל הסכם אחר הוא הסכם שבו שני הצדדים מוכרים את הציבור הישראלי, את הכלכלה הישראלית, את הדמוקרטיה, ואת ערכיהם בתמורה לשרידות פוליטית אישית". סמוטריץ' מסכם ואומר כי "בחירות בעיתוי הזה הן רעות. אבל ממשלה מנותקת ומשותקת רעה הרבה יותר".