נתניהו הורה לתקוף את בנט, שהגיב: "שידאג לצרכי העם שסובל"

על רקע התחזקות ימינה בסקרים על חשבון הליכוד, ומה שנראה כהיערכות המערכת הפוליטית לבחירות, הורה ראש הממשלה לשרים לתקוף את בנט ישירות. בנט הגיב: "עצוב לי לראות מדינאי עטור זכויות עסוק בפוליטיקה קטנה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/08/20 08:21 ל באב התשפ

נתניהו הורה לתקוף את בנט, שהגיב: "שידאג לצרכי העם שסובל"
בנט ונתניהו, צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

פחות מחמישה ימים לפקיעת המועד האחרון להעברת התקציב, וכל הסימנים מראים שראש הממשלה נתניהו מעוניין בהליכה לבחירות. אמש (ד') החליפו הליכוד וכחול לבן האשמות הדדיות לאורך כל היום, ובערב אף דווח על הבנות מסתמנות בין המפלגות, ואפשרות להעברת החוק לדחיית המועד האחרון להעברת תקציב, אך בשטח נראה שבמפלגות נערכים לבחירות.

מלחמות הליכוד וכחול לבן נמשכות: "אשכנזי דוחף בכל הכוח לבחירות"

ראש הממשלה נתניהו, שביקר אמש בשוק מחנה יהודה, הורה אמש לשרי הליכוד ולח"כים במפלגה לפעול על פי ההנחה שהמדינה צועדת לבחירות. על פי דיווח בישראל היום, הורה נתניהו בנוסף לראשי הליכוד לתקוף את יו"ר ימינה, נפתלי בנט, על רקע הזינוק של מפלגתו בסקרים - 19 מנדטים על פי הסקר האחרון שהתפרסם הבוקר.

בתגובה לפרסום הגיב בנט ותקף את נתניהו בחזרה. בנט כתב: "עצוב לי לראות מדינאי עטור זכויות עסוק בפוליטיקה קטנה במקום לדאוג לצרכי העם שסובל".


(נפתלי בנט בכנסת, השבוע)

שר הביטחון בני גנץ אמר בישיבת הסיעה הלילית שקיימה מפלגתו כי "לא השתנה דבר מלפני שלושה חודשים, כשהקמנו ממשלת אחדות להתמודדות עם אתגרי המדינה מהקורונה הבריאותית, הכלכלית והחברתית שאנחנו מתמודדים עימה בימים אלה. דבר לא מצריך בחירות". 

גנץ תקף את נתניהו ואמר כי "בניגוד לאחרים, אנחנו לא משחקים פוקר על חשבון אזרחי ישראל. כשהלכנו עם הליכוד להסכם הזה, הלכנו למרות מטח האזהרות שקיבלנו. הלכנו להסכם כי בתקופה קריטית, ובתוך שסע נורא, יש לנו מחויבות לאומית לעם, למדינה, לחברה, והוא זה שיבטיח את יציבותה של ישראל ואת פרנסתם של אזרחי המדינה". 

לדברי שר הביטחון, "בימים האחרונים קיימנו מגעים עם הליכוד מתוך מוכנות אמיתית למנוע בחירות ולמצוא את הפתרון שישרת את מדינת ישראל. אני לא באתי לפתור בעיות אישיות של אף אחד- הנכונות שלנו לפשרות תהיה רק על בסיס קיום ההסכם שנחתם והצרכים של מדינת ישראל. בימים הקרובים נמשיך לשמוע ספינים מכל הצדדים – אנחנו נמשיך לנווט ביושר ועל פי העקרונות שלנו". סיים גנץ.