האם זהו המועמד של נתניהו לתפקיד מפכ"ל המשטרה?

ראש הממשלה מעוניין למנות את ניצב בדימוס עו"ד יעקב בורובסקי, שייצג את משפחת נתניהו ב'פרשת המעונות'. לשכת נתניהו מכחישה: "ראש הממשלה לא עוסק בנושא"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/08/20 20:12 כט באב התשפ

האם זהו המועמד של נתניהו לתפקיד מפכ"ל המשטרה?
יעקב בורובסקי עם פרישתו מהמשטרה, ב-2012, צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

מי יהיה המפכ"ל הבא של משטרת ישראל? המינוי לתפקיד החשוב במערכת אכיפת החוק בישראל מתעכב כבר קרוב לשנתיים, אחרי שהוועדה למינוי בכירים פסלה את מועמדותו של ניצב בדימוס משה (צ'יקו) אדרי בחודש נובמבר 2018, מינה השר לביטחון הפנים דאז, גלעד ארדן, את ניצב מוטי כהן למ"מ המפכ"ל, ומאז, בשל שלוש מערכות הבחירות, אין מפכ"ל קבוע למשטרת ישראל.

הערב (ד') דווח בחדשות 12 כי ראש הממשלה נתניהו מעוניין במינויו לתפקיד של ניצב בדימוס עו"ד יעקב בורובסקי, מי ששימש כפרקליטה של משפחת נתניהו בפרשת מעונות ראש הממשלה, בסיומה הורשעה רעייתו של ראש הממשלה, שרה נתניהו, בניצול בתחבולה של טעות הזולת ללא מרמה במסגרת הסדר טיעון.

תמיכה מהמשנה ליועמ"ש. אמיר אוחנה

השר אמיר אוחנהצילום: אבשלום שושוני, פלאש 90

בלשכת ראש הממשלה הכחישו את הדיווח. בהודעה מטעם הלשכה נאמר:  "לא היה ולא נברא. רה"מ לא עוסק בנושא".

השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, הגיב גם הוא על הדיווח בראיון לחדשות 12 ואמר כי "לאף אחד אין מושג מה היא רשימת המועמדים ומה מופיע בה. מי שאמור להביא את זה לממשלה הוא השר לביטחון הפנים. אני יכול לומר שאכן יש לי עדיפות לניצב, בין אם מכהן או בדימוס, אני חושב שזה הדבר הנכון למשטרת ישראל, אדם שמכיר את המשטרה ובקיא בעבודתה".

עוד הוסיף השר לביטחון הפנים: "אף שם לא עלה בין ראש הממשלה לביני".