"כל תהליך החלת הריבונות היה אך ורק לצורך תעמולת הבחירות של נתניהו"

חבר הכנסת מתן כהנא מסביר לחדשות כיפה כי נתניהו לא עזב מעולם את חזון שתי המדינות: "הכל היה אחיזת עיניים", לא מתרגש מהסכם השלום מול איחוד האמירויות: "פורמליזציה של הנורמליזציה", וטוען כי הוא לא מתבשם מהסקרים המחמיאים, אך קובע: "יש פוליטיקאי אחד במדינה שהעם סומך עליו"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 16/08/20 18:43 כו באב התשפ

"כל תהליך החלת הריבונות היה אך ורק לצורך תעמולת הבחירות של נתניהו"
חבר הכנסת מתן כהנא, צילום: כיפה

לאחר הסכם השלום ההיסטורי עם איחוד האמירויות, חבר הכנסת מתן כהנא (ימינה) טוען כי נתניהו לא התכוון לרגע להחיל את הריבונות על יישובי יהודה ושומרון ויש לו מסק מיוחד לשר ההתיישבות צחי הנגבי. 

אתם מבקרים את נתניהו על הנסיגה מהחלת הריבונות, יכול להיות שעדיין לא הגיעה העת כי ההתנגדויות היו גדולות מידי ויחד עם זה התוצאות יהיו הרסניות?

"אנחנו לא מבקרים את נתניהו על הפורמליזציה של הנורמליזציה עם איחוד האמירויות, אנחנו טוענים שעכשיו נחשף באופן סופי ומוחלט שנתניהו מעולם לא התכוון להחיל את הריבונות על יישובי יהודה ושומרון. אפילו לא עברה לו בדל מחשבה בכיוון הזה, זה היה אך ורק תעמולת בחירות. שלוש מערכות בחירות ברצף הוא מהטל בציבור ומבטיח את הדבר הזה מבלי שהוא התכוון אפילו לרגע". 

התחילו להכשיר את הקרקע ולמפות את השטח, למה אתה אומר שהוא לא התכוון? 

"כשאת מדברת על המפות האלו, ג'ראד קושניר וטראמפ מדברים על מפות של מדינה פלסטינית שנתניהו הסכים לה. נתניהו לא עזב מעולם את חזון שתי המדינות מנאום בר אילן. הכל היה אחיזת עיניים. היתה עכשיו הזדמנות פז להחיל את הריבונות עם ממשל אמריקאי אוהד, שהלך דרך ארוכה בשביל זה, ויש פה החמצה בסדר גודל היסטורי שאנחנו לא יודעים מתי היא תחזור שוב. האמריקאים הפינו שזוהי נחלת אבותינו, את כל היתר אנחנו היינו צריכים לעשות ובגלל זה יש פה פספוס היסטורי". 

אתה הכרזת שבנט צריך להיות ראש הממשלה הבא, התבשמתם מהסקרים יותר מידי?

לא, אנחנו ממש לא מתרשמים מהסקרים. כמו שאמרו גדולים לפני - את הסקרים האלה כדאי להריח, לא כדאי לשתות. מבחינתו יש שני דברים שהסקרים האלו כן מראים, הראשון זה שבנימין נתניהו נכשל כישלון חרוץ בדרך שבה הוא מנהל את משבר הקורונה. בפן הכלכלי והבריאותי ועכשיו נוסף לזה הכישלון בהחלת הריבונות. הדבר השני, יש פוליטיקאי אחד במדינה שהעם סומך עליו ושהעם רואה שהוא עושה דברים בשביל העם - וקוראים לו נפתלי בנט."

יש אכזבה מכך שהמשבר הפוליטי נפתר ואין בחירות? 

"לא, גם נפתלי אמר בקולו שהוא נגד בחירות כי אנחנו באמצע מלחמה. אבל אחרי שנייצב את הקווים, צריך להחליף את הממשלה הכושלת הזו."

מכמה מנדטים לדעתך ימינה תקבל? 

"אל מול האכזבה הקשה מנתניהו בכל האספקטים אל מול ההבנה שיש פה מנהיג אחר שצומח ומתגלה בשעת המשבר הזה, אני חושב שיש פה אפשרות טובה. אנחנו לא רק מפלגת הציונות הדתית, אנחנו בהחלט היום הבית היחיד של הציונות הדתית, אבל אנחנו גם בית לציבור ימני אידאולוגי רחב שמבין שאנחנו לעבוד בשביל העם."

במידה ויהיו בחירות, הרב פרץ אמר שהוא רוצה לחזור ולשתף פעולה עם ימינה. אתה חושב שיש לזה היתכנות? 

"אני אהב ומעריך את הרב פרץ ברמה האישית, אבל הוא עשה טעות פוליטית חמורה שהוא עז אותנו. היום יש רק בית אחד לציונות הדתית - ימינה. אני לא בונה עכשיו את הרשימה."

לתת לצחי הנגבי להיות שר ההתיישבות זה כמו לתת לאופנובנק להיות ממונה על הבנקים".

טענת כי טייסות בצה"ל זה מבורך, אבל לפני 15 שנה היה ברור שנשים לא יכולות להיות טייסות ורק מלחמתה של רליס מילר שינתה את התמונה. למה שלא תברך על הועדה שתבדוק כשירות חיילות ליחידות קרביות?

"כי הדבר הזה כבר נבדק ואין צורך לחזור ולבדוק כל דבר ושב ושוב ושוב. אני טוען דבר פשוט, יש הבדל בין גברים ונשים, איפה שההבדל הזה לא רלוונטי זה מבורך.אני לא הולך למה שהיה לפני 15 שנה, אני אומר לך בתור אחד שפיקד על טייסות ונווטות, שלחתי אותן לקרב ולמשימות מסוכנות מעבר לקווי האויב - לא הססתי לרגע. הלוחמות שמגיעות לחיל האוויר הן לוחמות נהדרות כי בהקשרים של הטסת מטוסי קרבאין שום הבדל בין גבר לאישה. איפה שההבדלים בין גברים לנשים הם רלוונטים, כמו במקומות שנדרשים מאמצים פיזיים אדירים, זה פשוט לא רלוונטי. 

"המאבק של הנשים הוא מאבק מאוד חיובי כי בסוף יש פה חיילות לעתיד, מלאות מוטיבציה שרוצות לתרום למדינת ישראל הכי טוב שהן יכולות. איפה שזה טוב לצה"ל זה טוב איפה שזה פוגע ביכולת המבצעית זה לא טוב. הניסוי הזה כבר קרה, לקחו את מיטב הבנות לקרק"ל וראו שהיכולות הפזיולוגיות שלהן הן לא כמו של גברים, ולכן שינמכו את הדרישות הפיזיולוגיות מהן, אבל ברמה שלא פוגעת במשימה של הגדודים הספציפים האלו." 

צחי הנגבי עזב ראיון איתך אחרי שאמרת לו שהוא הצביע בעד ההתנתקות, אתה מבין למה הוא יצא מהאולפן? 

"אם האמת פוגעת בו, אין לי אלא להצר על הדבר. עובדתית הוא הצביע בכנסת בעד ההתנתקות. כנראה שלא מכבודו להתווכח עם חבר כנסת צעיר וחדש. כל אחד ובעיות האגו שלו, אני לא מתכוון להיכנס למאבק הזה. צחי הנגבי תמך בהתנתקות והוא חבר במפלגה שהיא אינה מפלגת ימין אמיתית. לפעמים קשה לקבל את האמת. לתת לצחי הנגבי להיות שר ההתיישבות זה כמו לתת לאופנובנק להיות ממונה על הבנקים".

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן