הליכוד וכחול לבן במגעים מתקדמים: הממשלה תתכנס לדון בנושאי קורונה

סכנת הבחירות חלפה? לאחר שבועיים בהם לא התקיימה ישיבת ממשלה, הממשלה תתכנס מחר לדיון על נושאי קורונה בלבד. ההבנות המתגבשות בין כחול לבן והליכוד כוללת דחיית התקציב בשלושה חודשים ופיזור הכנסת במידה ונתניהו יוכרז כנבצר

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/08/20 21:12 כה באב התשפ

הליכוד וכחול לבן במגעים מתקדמים: הממשלה תתכנס לדון בנושאי קורונה
צילום: Marc Israel Sellem/POOL

בצל במשברים הקואליציוניים,  בצאת השבת, ‏כחול לבן והליכוד חידשו את המגעים בניהן במטרה לקיים את ישיבת הממשלה מחר (א') שנדחתה, גם אם רק בנושאי קורונה. שר האוצר ישראל כץ  קבע ב'חדשות 12': "סכנת הבחירות חלפה, זה רק עניין של סיכומים".

 ההבנות שמתגבשות בין הליכוד לכחול לבן מאחורי הקלעים כוללות מספר תנאים: החוק לדחיית המועד האחרון להגשת התקציב, אותו הציע כפשרה יו"ר ועדת חוץ וביטחון צבי האוזר,  יאושר בשלוש קריאות. בנוסף יועבר תקציב דו שנתי, אולם לנתניהו תשמר תחנת יציאה אחרונה רגע לפני האישור הסופי של התקציב. 

עוד הוחלט כי במידה ונתניהו יוכרז כנבצר עם פתיחת שלב ההוכחות של משפטו בינואר ישראל תלך לבחירות. סלע מחלוקת- האם יועבר חוק שיגן על נתניהו מפני פסילתו כראש ממשלה חלופי או שיוכרזו בחירות.

יושב ראש האופוזיציה יאיר לפיד תקף את הסיכומים המסתמנים: "‏ממשלה שזקוקה למשא ומתן כדי להחליט האם היא תקום מחר בבוקר ותלך לבית ספר,  היא ממשלה שצריכה לסיים את דרכה. זאת בושה וחרפה שבזמן שהמדינה במשבר כל מה שהם מתעסקים בו זאת הפוליטיקה שלהם."