סקר מנדטים: הליכוד מתאושש, ימינה נבלמת - רוב בציבור תומך בפרישת נתניהו

הליכוד עם 32 מנדטים לעומת 18 ליש עתיד. ימינה נחלשת מעט מהסקרים האחרונים ועומדת על 14, עשרה לכחול לבן. 65% מהציבור בטוחים שנתניהו מוביל בכוונה לבחירות, 60% בטוחים שהוא צריך לפרוש מתפקידו

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/08/20 12:14 כב באב התשפ

סקר מנדטים: הליכוד מתאושש, ימינה נבלמת - רוב בציבור תומך בפרישת נתניהו
שוב בחירות?, צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

עם תחילת הדיון בכנסת על חוק דחיית מועד התקציב, נראה שאיום הבחירות הוסר, או לפחות מתרחק מעט, אך הסקרים ממשיכים להגיע בקצב מסחרר. הסקר החדש שפורסם היום (ד') ב'מקור ראשון', נערך בידי מכון דיירקט פולס, וכלל כאלפיים משיבים.

על פי תוצאות הסקר, הליכוד זוכה ל-32 מנדטים, התחזקות מסוימת אחרי שבחלק מהסקרים כבר ירדה מתחת לרף ה-30. ההתחזקות של ימינה, שהגיעה כבר ל-19 מנדטים באחד הסקרים, נעצרת, והיא עומדת על 14 מנדטים, עדיין הישג יפה.


(נתניהו בביקור ברמת השרון, אמש)

יש עתיד של לפיד זוכה ל-18 מנדטים, ואילו הרשימה המשותפת נותרת על 15 מנדטים. כחול לבן של בני גנץ עומדת על עשרה מנדטים, אחרי שבחלק מהסקרים כבר ירדה למספר חד-ספרתי.

ש"ס נשארת עם תשעה מנדטים, ויהדות התורה מתחזקת במנדט ועומדת על שמונה. ישראל ביתנו של ליברמן מתחזקת לתשעה מנדטים. מרצ זוכה בסקר לחמישה מנדטים.

מבחינת תמונת הגושים - גוש הימין-חרדים זוכה לרוב של 63 מנדטים, כשגוש המרכז-שמאל זוכה ל-42. הרשימה המשותפת, כאמור, עם 15 מנדטים.

רוב תומך בפרישת נתניהו

הנשאלים בסקר נשאלו האם הם תומכים בפרישת נתניהו מראשות הממשלה, ובניגוד לתוצאות סקר המנדטים, 60.8 אחוזים השיבו בחיוב. בקרב בוחרי הליכוד 21.9% תומכים בפרישת נתניהו.

שאלה נוספת שנשאלה בסקר היא, האם אתם סבורים שראש הממשלה מוביל לבחירות רביעיות בכוונת מכוון. 65.8 אחוזים מהמצביעים השיבו בחיוב, כאשר מקרב מצביעי הליכוד השיבו בחיוב 37%.