מגעים לעסקת טיעון עם ח״כ חיים כץ

נדחה הדיון בדבר העתירות נגד חסינותו של כץ, בעקבות המגעים לעסקת טיעון בין הצדדים. ההערכות הן כי כץ יפרוש מהכנסת בתמורה להרשעה ללא ענישה. הדיון נדחה לסוף החודש

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/08/20 20:49 כא באב התשפ

מגעים לעסקת טיעון עם ח״כ חיים כץ
חיים כץ. יקבל עסקת טיעון?, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

בג"ץ נענה לבקשת הפרקליטות לדחיית הדיון מחר (ד') בעתירות נגד החסינות של ח"כ חיים כץ, בעקבות המגעים לעזקת טיעון בין עורכי הדין של חיים כץ ובין המדינה. הדיון נדחה ל-26 באוגוסט. ההערכות אומרות שעסקת הטיעון תכלול את הרשעתו של כץ ללא ענישה תמורת פרישתו מהכנסת.

חבר הכנסת חיים כץ משמש כיושב ראש ועדת העבודה והרווחה וכן יו"ר מרכז הליכוד. לאחרונה דווח כי כץ קיבל הצעה להתמנות ליו״ר קק״ל ולהחליף את היו"ר הנוכחי דני עטר, מה שיחייב ממילא פרישה מהכנסת.

לפני שנה, הודיע היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, כי החליט להגיש כתב אישום נגד כץ בעבירה של מרמה והפרת אמונים, בעקבות קשריו עם איש העסקים מוטי בן ארי. בעקבות החלטה זו התפטר כץ מתפקידו כשר הרווחה. ועדת הכנסת, שדנה בבקשתו לחסינות, החליטה להיענות לבקשתו, וב-17 בפברואר אושרה בקשתו במליאת הכנסת. התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ נגד הענקת החסינות. היועמ"ש מנדלבליט הגיב לעתירה באומרו לבג"ץ כי יש לקבלה: "החלטת הכנסת להעניק חסינות לח"כ חיים כץ בטלה וחסרת תוקף, כיוון שהיא לוקה ביישום שגוי של עילות החסינות, תנאיהן ומבחניהן".