נתניהו בביקורת חריפה על היועמ"ש: "אתה מתיר את דמנו"

ראש הממשלה כתב מכתב חריף לאביחי מנדלבליט, בו הוא טוען כי "אפסות הפעולה שלך נוכח הקריאות לרצח שלי ושל בני משפחתי והאיומים באונס של רעייתי היא לא פחות מאשר התרה שערורייתית של דמנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/08/20 17:09 כא באב התשפ

נתניהו בביקורת חריפה על היועמ"ש: "אתה מתיר את דמנו"
צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה היום (ג') במכתב חריף במיוחד ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בו הוא מאשים אותו ב"אפסות פעולה" לנוכח איומים עליו ועל רעייתו שרה. נתניהו כתב למנדלבליט כי "אפסות הפעולה שלך נוכח הקריאות לרצח שלי ושל בני משפחתי והאיומים באונס של רעייתי היא לא פחות מאשר התרה שערורייתית של דמנו".

אלפים מפגינים נגד הממשלה בירושלים ובקיסריה

המכתב מגיע בעקבות ציוץ בטוויטר בו מופיעה קריאה לאונס של רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, ולמיצג של אברי מין בהפגנה במוצאי שבת מול בית ראש הממשלה. 

במכתב המלא של ראש הממשלה ליועץ המשפטי נאמר: "למיטב זכרוני לא פניתי אליך ישירות בשנים האחרונות בנושאים אישיים, אף שהיו לי אינסוף סיבות טובות לעשות זאת. בחודשים האחרונים מתנהל נגדי ונגד בני משפחתי מסע שיסוי חסר תקדים הכולל קריאות לאלימות ואף לרצח שלי ושל בני ביתי.

"חשבנו שנחצו כל הקווים האדומים. מתברר שטעינו. בשבוע שעבר, מפגינים מול מעון ראש הממשלה נופפו באיברי מין מנופחים שעליהם כתבו כתובות נאצה בעלי אופי מיני המכוונות לרעייתי, לבני יאיר ולי. ביזוי מיני בוטה זה, ועוד במרחב הציבורי, לא זכה עד כה לשום תגובה מצידך.
וכאילו לא די בזה, גם לא מצאת לנכון לפתוח בחקירה מיידית על ציוץ התועבה בטוויטר שנשלח אליך, של גולש שאיים במפורש לאנוס את רעייתי - לא במרומז, לא במעורפל, אלא באיום של מעשה אונס ברוטלי ומזעזע: "אני כל כך פטריוט עד שמרגיש חובה לאומית להעמיד את שרה נתניהו על ארבע ואז בעוצמה יהודית ובנחישות ציונית לחדור אליה מאחור".

"אינני זוכר בשיח הפומבי כלפי נשות ואישי ציבור בישראל איום בעל אופי מיני כה משפיל ומבזה מאז הקמת המדינה.
השתיקה של רוב ארגוני זכויות האישה והאדם ושל רבים מנציגי ומשרתי הציבור זועקת לשמיים. כך גם השתיקה ואוזלת היד שלך. אפסות הפעולה שלך נוכח הקריאות לרצח שלי ושל בני משפחתי והאיומים באונס של רעייתי היא לא פחות מאשר התרה שערורייתית של דמנו".

נתניהו האשים את מנדלבליט באפלייה בהחלטות על צעדיו: "איך היית מגיב אם האיומים המיניים הללו היו מכוונים לא נגד רעייתי שרה נתניהו אלא נגד רעייתך רונית מנדלבליט, או נגד רעייה של מישהו ממקורביך בין אישי ועובדי הציבור? הרי ראינו את מהירות הבזק שבה אתה מטפל בכל תלונה על כל פגיעה כביכול, ולו המזערית ביותר, במי ממקורביך או מאנשי משרדך. אין בכלל ספק שהיית פועל מייד ובכל האמצעים כדי למצות את הדין אם העבירה הייתה מכוונת כלפי אחת או אחד מהם. מחובתך לפעול מייד מול כל מעשה עברייני מסוג זה. 

"כל אישה באשר היא, יהא מעמדה ותפקידה אשר יהא, ראויה להגנה. היא זכאית לכך שרשויות אכיפת החוק שאתה עומד בראשן (ביחוד לאחר שלקחת לעצמך את תפקיד פרקליט המדינה בנוסף לתפקיד היועץ המשפטי) ימצו את הדין עם אלה הנוהגים באלימות כה מתועבת. 
למרות שמצופה ממך שתפעל גם ללא פנייה ממני, אני דורש ממך לפתוח מייד בחקירה פלילית כדי למצות את הדין עם מי שעשו את המעשים המחרידים הללו, וכן לפתוח בחקירה פלילית של כל הקוראים לרצח שלי ושל משפחתי, שחלקם אפילו מפרטים את האופן בו ירצחו אותנו. 

"חשוב להדגיש: אני מגנה אלימות ואיומים באלימות מכל צד שהוא, וחובתך העליונה היא לפעול כנגדם ללא הפליה כלפי כל צד שהוא, גם כשהם מכוונים אלי ואל משפחתי. אני רוצה לקוות שבניגוד לכל תשובותיך הקודמות, הפעם תתקבל ממך תגובה הולמת ולא עוד מכתב דחייה בירוקרטי מתפתל שזועק לשמיים מחד-צדדיות, חוסר מעש ואי-אכיפה בררנית". סיים ראש הממשלה.