ועדת הכנסת אישרה את הצעת החוק לדחיית אישור תקציב המדינה

ועדת הכנסת אישרה הבוקר את הצעת החוק מטעם סיעת דרך ארץ והיא תעלה לקריאה טרומית במליאת הכנסת. האוזר אמר: "יציאה לבחירות זה נזק דרמטי ליכולת שלנו להיאבק בקורונה בתקופת החורף"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/08/20 11:37 כא באב התשפ

ועדת הכנסת אישרה את הצעת החוק לדחיית אישור תקציב המדינה
ח"כ צבי האוזר, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

המאמץ למניעת בחירות. ועדת הכנסת אישרה הבוקר (ג') את בקשת ח"כ צבי האוזר (דרך ארץ) לזרז את הליכי החקיקה של הצעת החוק שתאפשר ב-100 ימים את המועד האחרון להגשת תקציב המדינה. בתום הדיון, אישרו חברי הוועדה את הצעת החוק ברוב של עשרה תומכים מול ארבעה מתנגדים, והיא תובא מחר לאישור מליאת הכנסת בקריאה טרומית.

על פי חוק, המועד האחרון להגשת התקציב הוא ה-25 באוגוסט אך הצעתו של האוזר וחברו לסיעה השר יועז הנדל, תאפשר לדחות את המועד האחרון להגשת התקציב עד תחילת דצמבר. אם התקציב לא יאושר עד סוף אוגוסט ואם לא תתקבל הצעת סיעת דרך ארץ, מדינת ישראל תיכנס לסבב בחירות רביעי בתוך פחות משנתיים.

במהלך הדיון פנה האוזר לחברי הוועדה, ואמר: "גלו בגרות ואחריות ציבורית ותנו לייצב את הקואליציה. הפסיקו לטרלל את הבית הזה". עוד אמר, "העונש הכי גדול שאפשר להעניש בו את הציבור זה לצאת לבחירות. האופוזיציה רוצה להעניש את הקואליציה אבל לא צריך על הדרך להעניש את הציבור. יש רוב מוחלט בכנסת ובציבור נגד יציאה לבחירות בלי קשר לעמדה האם צריך תקציב חד שנתי או דו שנתי. יציאה לבחירות זה נזק דרמטי ליכולת שלנו להיאבק בקורונה בתקופת החורף".

ח"כ שלמה קרעי (ליכוד) קרא גם הוא לאשר את הצעת החוק: "צריך להעביר תקציב. אנו מדברים על ניסיון להגיע להסכמה בשבועיים הקרובים. אני מקווה שכחול לבן יבינו שתקציב דו שנתי הוא הרה אסון ויסכימו לתקציב חד שנתי. הצעת החוק היא כלי שיאפשר לנו לפתור את המשבר".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן