החוק שיביך את לפיד: שרים יחויבו בתעודת בגרות, ראש ממשלה בתואר ראשון

בעקבות הצעתו של יו"ר יש עתיד למניעת כהונת ראש ממשלה שהוגשו נגדו כתבי אישום, הוגשה הצעה נגדית בידי פורום חברי ליכוד לפיה שרים יחויבו בתעודת בגרות וראש ממשלה יידרש לתואר ראשון או בדרגה תורנית מקבילה

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/08/20 15:32 יט באב התשפ

החוק שיביך את לפיד: שרים יחויבו בתעודת בגרות, ראש ממשלה בתואר ראשון
לפיד ונתניהו. ראש ממשלה יחויב בתואר ראשון?, צילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

יוזמה בליכוד: שרי הממשלה יהיו מחויבים בתעודת בגרות - ראש הממשלה יחויב בתואר ראשון. פורום נאמני ארץ ישראל בליכוד פנו לחברי כנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה, בקריאה לתקן את חוק יסוד הממשלה ולהכליל בו דרישות השכלה מינימליות משרי הממשלה. כאשר שרים יחויבו בתעודת בגרות או השכלה תורנית מקבילה וראש הממשלה יהיה מחויב בתואר אקדמי ראשון או השכלה רבנית דומה.

ההצעה מגיעה בסמוך להצעתו של יו"ר מפלגת "יש עתיד", חבר הכנסת יאיר לפיד לפיה מי שהוגש נגדו כתב אישום לא יוכל לכהן בתפקיד ראש הממשלה, בהתייחסו לראש הממשלה הנוכחי בנימין נתניהו נגדו עומדים שלושה כתבי אישום. כזכור, ליאיר לפיד אין זכאות לתעודת בגרות ואין לו תואר אקדמי.

עו"ד אביעד ויסולי, יו"ר נאמני ארץ ישראל בליכוד, מי שיזם את ההצעה אמר: "לא יעלה על הדעת כי כל פקיד זוטר במשרדי הממשלה מחויב להציג תעודת בגרות לפחות, ואילו השרים הממונים על משרדים המכילים אלפי עובדים ותקציביהם מגיעים למיליארדי שקלים, לא יהיו מחויבים בהשכלה מינימלית. 

לדבריו של ויסולי, סיבה נוספת לדרישת הסף הזאת, היא המעמד והדוגמה של נבחרי ציבור, "שרים חסרי השכלה מהווים דוגמה רעה לילדי ישראל. מערכת החינוך דורשת מילדי ישראל ללמוד, להיבחן ולהתקדם, אז משרי הממשלה לא נדרוש זאת? דרישות השכלה מינימליות הן תנאי סף כמעט לכל משרה. מורים, עובדים סוציאליים ומנהלים זוטרים בשירות הציבורי, המשתכרים לעיתים שכר מינימום, מחויבים להציג תואר ראשון כתנאי לקבלת המשרה.

בפורום נאמני ארץ ישראל טוענים כי ראש ממשלה מנהל תקציב של מאות מיליארדי שקלים, וכי לא סביר שלאדם במעמד כזה ועם אחריות כזאת לא יהיה תואר ראשון. "לא זו בלבד שעליו להוות דוגמה ומופת לילדי ישראל, אלא העדר השכלה עלול להפוך אותו לשבוי של פקידים ו"יועצים" שיתמרנו אותו כרצונם תוך ניצול בורותו".

לבסוף חתמו יוזמי ההצעה וקראו לחברי הכנסת - "לתקן לאלתר את חוק יסוד: הממשלה ולקבוע רף השכלה מינימלי לשרי הממשלה ולעומד בראשה.  זה חשוב  למדינת ישראל, לכנסת ישראל, לממשלת ישראל, ליחסי החוץ של ישראל, ומעל לכל – לאמון הציבור בשרי הממשלה ובעומד בראשה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן