סמוטריץ' על הסיוע ללבנון: "המרחם על אכזרים יתאכזר על רחמנים"

לטענת ח"כ סמוטריץ', "מוסרית אין לנו שום חובה או צורך להושיט עזרה למדינת אויב מובהקת", לדבריו, אם זה יסייע לישראל ברמה המדינית, הסיוע נכון

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/08/20 09:32 טו באב התשפ

סמוטריץ' על הסיוע ללבנון: "המרחם על אכזרים יתאכזר על רחמנים"
סמוטריץ', צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

ישראל תגיש סיוע הומינטרי ללבנון? בעקבות האסון שפקד את ביירות, לאחר התפוצצות מיכל אמוניה אמש (ג') בנמל העיר, והביא להרס נרחב, למעלה ממאה הרוגים ואלפי פצועים, הגישה מדינת ישראל באופן רשמי הצעה לסיוע הומניטרי ללבנון.

יותר ממאה הרוגים ואלפי פצועים בלבנון. ישראל הגישה הצעה לסיוע

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (ימינה), כתב בעקבות ההצעות בחשבון הטוויטר שלו, כי לישראל אין חובה מוסרית לסייע למדינת אויב: "לגבי הצעות הסיוע ללבנון צריך להבחין בצורה ברורה בין שני מישורים: אם יש לנו תועלת מדינית מזה ואנחנו מקבלים נקודות בזירה הבינלאומית וממילא זה אינטרס שלנו - סבבה", כתב סמוטריץ'. "אבל מוסרית אין לנו שום חובה או צורך להושיט עזרה למדינת אויב מובהקת. "מי שמרחם על אכזרים סופו שיתאכזר לרחמנים".

"מוסרית אין לנו שום אחריות, שום מחויבות שום צורך לסייע למדינת אויב", הוסיף הבוקר סמוטריץ' בראיון ברדיו ירושלים. "חז"ל אמרו מי שמרחם על אכזרים סופו להתאכזר על רחמנים. מי שחושב שמוסרית אנחנו צריכים להושיט סיוע למדינה שבסופו של דבר היא מדינת אויב. אין לנו שום אחריות מוסרית. מי שמדבר בשם ערכים של מוסר ורוצה להושיט סיוע בעיני זה פשוט מוסר מעוות וצבוע"

על פי ההערכות בלבנון, מדובר בתאונה שמקורה בהזנחה. על פי הדיווחים בערוצי הטלוויזיה במדינה, הפיצוץ אירע במפעל זיקוקים, שהיה סמוך למקום בו אוחסנו כ-2,750 טון של חומר מסוכן מסוג אמוניה, שאוחסן במקום כשש שנים, וכשהגיעה האש אליהם אירע פיצוץ אדיר נוסף, ופטרייה אדירה נראתה בשמים. חלק מצוותי הכבאות וההצלה שהגיעו למקום נפגעו בפיצוץ השני.

האירוע גרם גם לנפילת החשמל באזור ובאזורים הסמוכים, דבר שהקשה על עבודת המחלצים במשך הלילה. גורמי ההצלה במקום דיווחו על 78 הרוגים ולמעלה מ-4,000 פצועים, והספירה צפויה לעלות במשך היום, עם המשך עבודת החילוץ. ראש הצלב האדום בלבנון אמר: "אנחנו עדים לקטסטרופה אדירה. יש פצועים והרוגים בכל מקום – ברחובות ובאזורים שקרובים לפיצוץ ורחוקים ממנו". דווח כי הדי הפיצוץ נשמעו אפילו בקפריסין, מרחק של כ-450 ק"מ מביירות.