סמוטריץ' קורא לדאוג למערכת החינוך: "נזק שעלול לקחת לנו שנים רבות לתקן"

יו"ר האיחוד הלאומי קרא לממשלה לדאוג לתלמידים ולמערכת שנפגעה קשות בשל הקורונה: "תחשבו איך אפשר בכל דרך להחזיר חזרה את מערכת החינוך, על כלל אגפיה ללימודים, לחינוך, לעשייה ולמנוע את הנזק החינוכי הנורא שעלול להיגרר שנים קדימה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/08/20 22:52 יג באב התשפ

סמוטריץ' קורא לדאוג למערכת החינוך: "נזק שעלול לקחת לנו שנים רבות לתקן"
סמוטריץ', צילום: Sraya Diamant/Flash90

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (ימינה) התייחס היום (ב') במליאת הכנסת לנושא מערכת החינוך בצל הקורונה, ולנזקים שעלולים להיגרם לילדים ולבני הנוער, וכן לתלמידי הישיבות השונות, אם לא יקבלו את הטיפול הנכון.

סמוטריץ' אמר בנאומו כי "אני רוצה בדקות האלה להעלות את אחת מהשלכות הקורונה שאני לא בטוח שעסוקים בה מספיק. בוודאי שלא מדברים עליה מספיק וזה הנזק החינוכי הגדול של בני הנוער, ילדים, בחורים שמסתובבים חודשים רבים בשעמום בלי מסגרת.

"מדברים הרבה על ההשלכות הבריאותיות, חלילה על מספר המתים שעלולים למות מהמגיפה, מדברים על החשש מקריסתה של מערכת הבריאות, מדברים על הנזק הכלכלי למשק, לעצמאים, לשכירים. כל אלו טובים וחשובים אבל את הנזק שעלול להיגרם מחודשים רבים של בטלה שמביאה לידי שעמום שמביא לידי חטא, של ילדים, צעירים, בני נוער, בחורים בבתי ספר, בתיכונים, בישיבות קטנות בישיבות גדולות מכל הציבורים, מכל המגזרים שמסתובבים ומטפסים על הקירות בחוסר מעש, זה נזק שיכול שייקח לנו שנים רבות לתקן".

ח"כ סמוטריץ' הוסיף: "אני קורא לכם אדוני השר דרכך לממשלה, תנו דעתכם לעניין, שבו תחשבו איך אפשר בכל דרך להחזיר חזרה את מערכת החינוך, על כלל אגפיה ללימודים, לחינוך, לעשייה, לפעולה. אל תתעסקו בוויכוחים הכספיים עם ארגוני המורים, אלו באמת הדברים הכי פחות חשובים והכי שוליים ושוב אנחנו עלולים את פירות הבאושים של התקופה הזו, שנים שנים קדימה לחוות בדור. 

"בסוף זה דור, שעלול.. וכל מי שמתעסק קצת בחינוך יודע כמה שנים, אדוני שר התרבות, נכון, אתה בא מעולם של חינוך, כמה קל להרוס שנים של חינוך ובניין אישיות ולימוד, תורה או לימודים אחרים, כמה קל להרוס את זה בכמה חודשים כאלה ובני הנוער פחות או יותר מחודש מרץ למניינם, קצת חזרו, הלכו, באו, מסתובבים חסרי מעש.

"אם חלילה שנת הלימודים לא תיפתח כסדרה, למניינם בראשון לספטמבר בישיבות עוד קודם לכן, בא' באלול. התפרסמה איזו כתבה בשבוע שעבר על הנשירה ועל התוצאות החינוכיות הקשות בישיבות החרדיות. גם בציבור שלנו אנחנו חווים את זה, אני חווה את זה גם עם ילדיי, כמה זה קשה, ואני ממש מבקש שבצד הדאגה לכלכלה, לעסקים, ללחם לפרנסה ושוב אני חלילה לא מקל ראש, תנו דעתכם גם לעניין הזה, כולל אם זה דורש צעדים.

"שמעתי שפרויקטור הקורונה ממליץ על איזה סגר של שבועיים בסוף אוגוסט, כדי לנסות להוריד את רמת התחלואה באופן שבו המערכת שהוא בונה עכשיו לקטיעת שרשראות ההדבקה תוכלנה להתמודד עם מספרים קטנים יותר ולמנוע הדבקות המוניות.
אבל גם השיקול הזה של מערכת החינוך, של הנזק החינוכי ארוך הטווח שעלול להיווצר לבני הנוער חייב שיהיה לנגד עייני כולנו במגפה הזו. יכול שאת התוצאות אנחנו לא רואים מיד אבל יכולים לפגוש אותם שנים רבות קדימה".