דיון סוער על עולם התרבות בוועדת הקורונה. שאשא ביטון: "מריח לא טוב"

בוועדת הקורוונה בכנסת התנהל היום דיון סוער על מתווה להפעלתו מחדש של עולם התרבות. שאשא ביטון: "בלתי נתפס שהכול נפתח ורק עולם התרבות נשאר מאחור". פרופסור גרוטו: "מצב התחלואה עדיין גבוה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 03/08/20 13:42 יג באב התשפ

דיון סוער על עולם התרבות בוועדת הקורונה. שאשא ביטון: "מריח לא טוב"
צילום: דוברות הכנסת

ועדת הקורונה בראשות ח"כ יפעת שאשא ביטון התכנסה היום (ב') לדיון סוער במתווה פתיחת אירועי התרבות. בדיון לקח חלק המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור איתמר גרוטו.  "אנחנו מעוניינים לפתוח את אירועי התרבות ברגע שזה יתאפשר מבחינת נתוני התחלואה. מצב התחלואה עדיין גבוה ומספר החולים הקשים עדיין נמצא בעלייה איטית. המגמה הכללית היא התייצבות ואנחנו עושים את כל המאמצים בכדי להוריד את קצב התחלואה", הסביר גרוטו.

גרוטו הוסיף: "אנחנו מתחילים בהובלה של שולחנות עגולים שמטרתם להתוות מתווה אחיד של תו סגול שיתחשב בגודל האולם, האם הוא פתוח וסגור ועוד קריטריונים". מחר צפוי להתקיים דיון בעניין עולם התרבות בהובלת משרד התרבות והספורט. בדיון ינסו למצוא דרך להפריד בין רשויות לפי דרגות. לדברי גרוטו, עד ה-9.8 תהיה גמישות מקסימלית של אישור מתווים על בסיס ההנחיות הקיימות, ומקרים מסויימים כמו קפסולות ודרייב אין ייבחנו באופן פרטני. גרוטו אמר כי המטרה היא ליצור מתווה אחיד. 

בתגובה לדברי גרוטו, אמרה יו"ר הוועדה: "זה בלתי נתפס שהכול נפתח ורק עולם התרבות נשאר מאחורה, אני לא מצליחה להבין עולם התרבות לא יושב על סדר בייחוד כשהוא אחד מהמקומות היחידים שאפשר לעשות בהם סדר ולדעת בדיוק מי נמצא ומה היה. יש כל כך הרבה מתווים מתאימים".

שאשא ביטון הוסיפה ואמרה לגרוטו כי באמצעותו הוועדה מבקשת להעביר מסר לקבינט. "זה מריח לא טוב שהדבר היחידי שאנחנו לא מצליחים לברר ולפרום מכל הדבר הזה זה עולם התרבות. לא יכול להיות שזה העולם שיכול להיערך בסדר הכי מופתי ואנחנו לא מאפשרים לו להתקיים. אנחנו רוצים תאריך יעד לפתיחה. לפי מצב התחלואה היינו צריכים לפתוח אותם שלשום לא מחר. אנחנו מדברים על מקומות מוסדרים. אנחנו דורשים תאריך יעד".