יאיר גולן תוקף שוב: "בנט, שקד, סמוטריץ', הרב פרץ - האיום המסוכן ביותר שקם לתנועה הציונית"

חבר הכנסת גולן תקף את חברי רשימת ימינה וקבע: "מדינת ישראל היא לא ארץ-ישראל השלמה". השר פרץ גינה את דבריו: "איבדת את המצפן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/07/20 17:49 ז באב התשפ

יאיר גולן תוקף שוב: "בנט, שקד, סמוטריץ', הרב פרץ - האיום המסוכן ביותר שקם לתנועה הציונית"
ח"כ יאיר גולן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חבר הכנסת יאיר גולן (מרצ) נאם במליאת הכנסת לציון 15 שנים לפינוי גוש קטיף, וטען כי חברי הכנסת של מפלגת ימינה 

"ההתנתקות בישרה את מה שרובנו מבינים, ומי שלא הבין, יבין בעתיד, מהפלסטינים צריך להיפרד – מהפלסטינים חובה להיפרד", קבע גולן. "הוויכוח הפנימי בינינו הוא לא על מידת האהבה לארץ - הוויכוח בינינו הוא על עניין אחד - מהי ציונות. בעניין הזה  - אתם: בנט, שקד, סמוטריץ', הרב פרץ, ואחרים – אתם בעצם לא ציונים. למעשה, אתם האיום המסוכן ביותר שקם לתנועה הציונית". 

עוד אמר גולן: "אנחנו נמצאים בעיצומו של מאבק על דמותה וזהותה של ישראל: האם יהיו לנו אחרי למעלה משבעים שנה גבולות ברורים ובטוחים; האם נמשיך להשקיע מיליארדים במפעל ההתנחלויות במקום בכלכלה הישראלית; האם נמשיך לבנות בתים ויישובים בשטחים, כשזוגות צעירים בישראל לא מצליחים לרכוש דירה; האם נוותר על עקרונות החופש השוויון והדמוקרטיה". 

סגן הרמטכ"ל לשעבר התייחס להחלת הריבונות: "מדינת ישראל היא לא ארץ-ישראל השלמה, ומדינת ישראל אסור שתהיה מדינת הלכה, ובויכוח הזה – רוב מכריע של הציבור הישראלי עומד איתי – ולא איתכם.  על רקע המשבר הבריאותי והכלכלי, שילווה אותנו עוד חודשים ארוכים קדימה, חובה עלינו להתמקד בעיקר – טובתם ורווחתם של אזרחי ישראל. סיפוח ימיט עלינו אסון נורא. היפרדות היא תנאי בסיסי ליצירת עתיד טוב יותר – לחידוש התקווה".

שר ירושלים ומורשת רפי פרץ גינה את דברי יאיר גולן במליאה: "יאיר גולן, איבדת את המצפן. ‏מי ש״מזהה תהליכים״ וחושב שהחברה הישראלית דומה לגרמניה של שנות ה-30, הוא בעצמו האיום האמיתי על התנועה הציונית".