הצעת חוק: חסינות לרבנים מפני העמדה לדין פלילי

הצעת החוק הוגשה על ידי חברי כנסת מש"ס ויהדות התורה ונועדה להעניק חסינות "בפני כל פעולה משפטית בשל פרסום או חיבור הלכתי". קולות הנגד כבר נשמעים: "זו שערורייה ופותחת פתח נרחב להמשך הסתה פרועה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/07/20 09:36 ז באב התשפ

הצעת חוק: חסינות לרבנים מפני העמדה לדין פלילי
יקבלו חסינות? הרבנים הראשיים. , צילום: פלאש 90

חסינות לרבנים: אמש (ב') הוגשה הצעת חוק על ידי חברי הכנסת ישראל אייכלר (יהדות התורה), משה אבוטבול ואוריאל בוסו (ש"ס) ומטרתה להעניק חסינות לרבנים "בפני כל פעולה משפטית בשל פרסום או חיבור הלכתי או הבעת דעה בכתב או בעל פה בעניינים הנוגעים לתורת ישראל".

הצעת החוק כבר עוררה גלים והתגובה הראשונה הייתה של ארגון נשות הכותל שטוענות כי. "הצעת החוק הזו היא שערורייה ופותחת פתח נרחב להמשך הסתה פרועה של רבנים כנגד ציבורים שלמים ובכללם נשות הכותל", כך אומרת מנכ״לית נשות הכותל, יוכי רפפורט.

רפפורט טוענת כי הצעת חוק זו תגרום למצב בו רבנים יסתתרו מאחורי החסינות שתאפשר להם להשתלח ולהשתמש "בקללות ובכינויי גנאי על מנת להתנגח". לאחרונה ארגון נשות הכותל עתרו לבג"ץ יחד עם התנועה הרפורמית על מנת להעמיד לדין משמעתי את הרב הראשי, הרב יצחק יוסף שכינה את נשות הכותל ‘אפיקורסיות׳ ו׳מטומטמות אשר מניחות תפילין׳. "אנו מקוות שהצעת החוק הרעה הזו תעבור מן העולם וקוראות למגישיה, בפרט בימים האלו, ימי בן המצרים, לערוך בדק בית מדוקדק".