הנדל: "לא אלך לממשלה צרה עם הליכוד". ריבונות? "לא על הפרק"

שר התקשורת מבהיר כי מפלגתו לא תיכנס לממשלה צרה, אם נתניהו ינסה לפרק את השותפות עם כחול לבן: "בסביבת נתניהו מהרהרים בבחירות. הדבר הנכון למדינת ישראל הוא ממשלה יציבה". ריבונות? "לא על הפרק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/07/20 08:46 ו באב התשפ

הנדל: "לא אלך לממשלה צרה עם הליכוד". ריבונות? "לא על הפרק"
השר יועז הנדל, צילום: פלאש 90

ממשלת נתניהו-גנץ תצליח להגיע לחגים? על רקע הדיווחים החוזרים ונשנים כי ראש הממשלה מעוניין ללכת לבחירות נוספות, ולפרק את השותפות הקואליציונית עם כחול לבן, או להקים ממשלת ימין צרה, אומר הבוקר שר התקשורת, יועז הנדל (דרך ארץ), כי מפלגתו לא תסכים להיכנס לממשלה כזו, במידה ונתניהו יחתור להגיע לכך. בנושא הריבונות אמר שר התקשורת כי היא כרגע לא על הפרק, בגלל הקורונה.

"בסביבת נתניהו מהרהרים בבחירות. הדבר הנכון למדינת ישראל הוא ממשלה יציבה", אמר השר הנדל בראיון הבוקר (ב') לכאן חדשות. לדבריו, "כל השותפים בקואליציה צריכים להתרכז בצרכים של מדינת ישראל. זה שיח מבזה, זלזול וחוסר הבנה מוחלט. אם הממשלה תתפרק - זה כישלון של כולנו".


(חברו של השר הנדל לסיעה, ח"כ צבי האוזר)

שר התקשורת טוען כי קיבל הצעות ממפלגות רבות וסירב: "אני לא דואג לעתיד הפוליטי שלי, קיבלתי הצעות מכל המפלגות מהמרכז וימינה. אמרתי אז לא ואני אומר עכשיו לא. אני רוצה ממשלת אחדות. לא אלך לממשלה צרה עם הליכוד". הבהיר.

בנושא הריבונות הישראלית על יהודה ושומרון, שהתאריך שנקבע בהסכם הקואליציוני להתחלת התהליך להחלתה, אמר השר הנדל כי "בגלל הקורונה, הריבונות כרגע לא על הפרק".

כזכור, על פי ההסכם הקואליציוני נתניהו או גנץ לא יכולים לקבל את המנדט להרכבת הממשלה, אם ממשלת הרוטציה תתפרק ולא יתקיימו בחירות. הסעיף נקבע לדרישת כחול לבן בדיוק כדי למנוע את מה שהוא מנסה, לכאורה, לעשות כעת. על פי דיווח אמש בחדשות 12, בליכוד מצאו פתרון יצירתי לנושא, ומתכננים לשים את יו"ר הכנסת יריב לוין או את יו"ר ש"ס דרעי כמועמד לראשות הממשלה, להקים ממשלה שתיפול שבוע לאחר מכן בהצבעת אי-אמון, ואז יהיה ניתן להמליץ על נתניהו לראשות הממשלה. בלשכת נתניהו הכחישו את הפרסום.