הרשימה המשותפת תתפרק? "קשר הדוק עם נתניהו"

ברשימה האסלאמית מאיימים לפרק את הרשימה המשותפת, הכוללת את המפלגות המייצגות את ערביי ישראל, בשל הצבעת חברי מפלגת חד"ש בעד החוק לאיסור על טיפולי המרה

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/07/20 23:11 ד באב התשפ

הרשימה המשותפת תתפרק? "קשר הדוק עם נתניהו"
חברי הרשימה המשותפת בליל הבחירות, צילום: דוד כהן, פלאש 90

האם הרשימה המשותפת על סף פירוק? בסיעה, המהווה את איחוד המפלגות המייצגות את המגזר הערבי בישראל, שהשיגה בשתי מערכות הבחירות האחרונות הישג שיא של 15 מנדטים, נרשמת סערה בעקבות ההצבעה בשבוע שעבר על החוק נגד טיפולי המרה, של ח"כ מרב מיכאלי.

החוק, שעבר כזכור במליאת הכנסת בקריאה טרומית, באצבעותיהם של חברי כחול לבן על אף התנגדות רשמית של הקואליציה, זכה לתמיכתם גם של חברי חד"ש, הרשימה החילונית בתוך הרשימה המשותפת, דבר שעורר את זעמם של חברי התנועה האסלאמית, שנציגיה, חברי מפלגת רע"מ, גם הם חלק מהרשימה המשותפת, ומייצגים את החלקים המוסלמים-דתיים בחברה הערבית.


(נתניהו על הרשימה המשותפת)

על פי דיווח בחדשות 12, הרשימה האסלאמית מאיימת בפירוק הרשימה המשותפת, בשל הצבעתם של חברי חד"ש בהצעת החוק. מנגד, גורמים ברשימה המשותפת מסרו כי חברי הרשימה האסלאמית נמצאים בקשר הדוק עם הליכוד ועם נתניהו, וההצבעה על החוק נגד טיפולי המרה היא רק תירוץ: "זה רק תירוץ. האיסלמית ממילא בקשר הדוק עם נתניהו". נמסר.

הרמיזה לגבי הקשר עם נתניהו מתייחסת לדיווחים על תיאום חשאי בין הליכוד ובין חלקים מהרשימה המשותפת בהצבעה על הרכב הוועדה למינוי שופטים ולמינוי דיינים, במטרה לסכל את בחירתה של איילת שקד.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן