הוקמה קבוצת "עצמאים בליכוד" - בחירות בפתח?

מספר חברי מרכז ליכוד בולטים הקימו את "עצמאים בליכוד", גוף שיבקש לייצג את מטרות העצמאים מתוך המפלגה ולהציב אלטרנטיבה לקבוצת עצמאים אחרת -"השולמנים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/07/20 13:29 ב באב התשפ

הוקמה קבוצת "עצמאים בליכוד" - בחירות בפתח?
מטה הליכוד, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עוזיאל בריח, חבר מרכז ליכוד ועצמאי הקים גוף שתפקידו לייצג עצמאים ובעלי עסקים בליכוד. הקבוצה שתיקרא "עצמאים בליכוד" תנסה להוביל מהלכים כלכליים ותדאג לצרכי העצמאים. "במקום להקים קבוצות ומפלגות חדשות שרק יפצלו ויחלישו אותנו, עלינו להתלכד בליכוד". אמר בריח.

הקבוצה נתמכת על ידי שורה של בכירים במרכז הליכוד ובהם שמעון סוסן, ראש מועצת חבל מודיעין; רו"ח יוסי חממי, סגן ראש עיריית ראשל"צ; עו"ד גבי כנפו, מ"מ ראש עיריית אשדוד;  אנשי העסקים אלירן ברדוגו ושבי ברכה ורבים אחרים.  
לדברי מקימי הקבוצה, מדינת ישראל שרויה במשבר כלכלי גדול ומשמעותי ביותר שילווה את עתידנו למשך מספר שנים. 

הקמת קבוצת "עצמאים בליכוד" מגיעה כשהמחאות ברחבי המדינה בכלל ובירושלים בפרט עדיין מתקיימות, וראש הממשלה נתניהו סופג ביקורת קשה על מהלכיו בהתמודדות עם משבר הקורונה. יחד עם זאת, נשמעו קולות לאחרונה הקושרים את תנועת "השולמנים" לליכוד בעקבות חשיפת התכתבויות של מקים הקבוצה אביר קארה עם שר האוצר ישראל כץ.

ההפגנה מול בית ראש הממשלה, הערב

ההפגנה מול בית ראש הממשלה, הערבצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לטענת ה"עצמאים" תקופה זו היא מהחמורות שידעה המדינה, כאשר העצמאים ובעלי העסקים סופגים את הפגיעה הקשה ביותר. הפגיעה הכלכלית לא פסחה על אף אחד, ואין זה משנה לאיזה סקטור הוא משתייך- מנהגי מוניות דרך מסעדנים ועד קמעונאים.

ה"עצמאים בליכוד" הציבו מספר יעדים לשינוי המצב והטבה עם בעלי העסקים. ואלה הם דרישותיהם הראשוניות:

  • עסק שאינו פעיל בשל סגר ולמעשה נמצא בהקפאה, כל התשלומים שלו יוקפאו, במקום הטבות והנחות.
  • תשלומים יוגבלו לשוטף בלבד והתשלום בצ'קים יוסדר באישור מול הבנק. זאת בכדי למנוע פיזור המחאות ללא כיסוי ולבקרה אחר ההוצאות.
  • שינוי שיטת תשלום המע"מ - בכדי להפסיק את הנוהל לפיו עסקים מתקזזים במע"מ אחד מול השני- ללא קשר לסיום ואספקת העבודה. 
  • הלוואות בערבות המדינה -  התקציב יתקבל לפי בחירת העסק וגובה הלוואה יהיה 15% מהמחזור או פי שניים מרווחי העסק.
  • אפליה מתקנת במכרזי המדינה לטובת העסקים הקטנים.

עוזיאל בריח, מייסד "עצמאים בליכוד" ובעצמו בעל מפעל בחולון המעסיק כ-30 עובדים אומר:
"העסקים הקטנים והעצמאים הם הכוח המניע את הכלכלה ובשביל לייצר שינוי אמיתי יש לפעול מתוך עמדה של כוח, מתוך הליכוד. יחד נוכל לפעול למען הגשמת המטרות שייטיבו עם כלל העצמאים ובעלי העסקים- כעת ובעתיד. הבעיה איתנו, בעלי העסקים הקטנים והעצמאים, היא הפיצול לקבוצות אינטרסים שונות.  השינוי שאנו מייחלים לו יכול להגיע רק מתוך הליכוד. במקום להקים קבוצות ומפלגות חדשות שרק יפצלו ויחלישו אותנו, עלינו להתלכד בליכוד. ככל שנגייס יותר עצמאים ובעלי עסקים עם אינטרסים משותפים, נוכל להפעיל לחץ גדול יותר על מקבלי ההחלטות ולממש את המטרות שלנו".