יו"ר מפלגת "נעם" לשעבר: החוק לאיסור טיפולי המרה הוא כפיה להט"בית

הרב דרור אריה, יו"ר מפלגת "נעם" לשעבר, יצא בקריאה בעקבות העברת החוק לאיסור טיפולי המרה, וטען כי זהו, "יום עצוב להמון בני נוער שנלקח מהם החופש לבחור להתגבר ולהקים בית נורמלי"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 22/07/20 17:24 א באב התשפ

יו"ר מפלגת "נעם" לשעבר: החוק לאיסור טיפולי המרה הוא כפיה להט"בית
יו"ר מפלגת "נעם" לשעבר, הרב אריה (משמאל), צילום: הותר לשימוש

החוק לאיסור טיפולי המרה שעורר סערה בין מפלגות הקואליציה מייצר הדים גם מחוץ למשכן הכנסת. אחד הקולות שנשמעו הוא קולו של הרב דרור אריה, מי שהיה יו"ר מפלגת "נעם", שיצא היום (ד') נגד החוק, ואף הכריז שיקים קרן שתממן טיפולים פסיכולוגים לבני נוער אותם הגדיר "מתמודדים", שתיקרא "קרן בחירה".

בהצהרתו, יצא הרב אריה נגד החוק ושייך זאת לימי בין המצרים: "עם ישראל עמד תמיד מול גזירות קשות וניצח, עצם העלאת הצעת חוק אווילית זו במדינת ישראל, בימי בין המצרים, היא מזעזעת. אבל אנחנו לא מפחדים, כאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ".

קמפיין של מפלגת נעם

קמפיין של מפלגת נעםצילום: תנועת חזון

עוד טען הרב אריה כי זהו "יום עצוב, עצוב להמון בני נוער שנלקח מהם החופש לבחור להתגבר ולהקים בית נורמלי, אבא ואמא וילדים. החוק הזה הוא לא יהודי ולא נורמלי, זו כפיה להטבי"ת הלוקחת מהמטופלים את חופש הבחירה".

הרב אריה התבטא גם נגד חברי הכנסת של ימינה, שלטענתו, "נטשו את הנוער המתמודד, ואפשרו חוק הגוזר עליהם גזר דין מוות לסיכוי להקים משפחה נורמלית". הוא סיכם וטען לצביעות של תומכי החוק: "ניתוחים לשינוי מין כן, טיפול פסיכולוגי לא, זה נורמלי?"