יהדות התורה: נעלה את פסקת ההתגברות להצבעה בשבוע הבא

סיעת יהדות התורה התכנסה לישיבה דחופה בעקבות הפרת ההסכם הקואליציוני בה הודיעו כי רואים את עצמם כמשוחררים ממחויבויות קואליציוניות. בנוסף הם עתידים להעלות בשבוע הבא מספר הצעות חוק בנושאי דת ומדינה

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/07/20 15:48 א באב התשפ

יהדות התורה: נעלה את פסקת ההתגברות להצבעה בשבוע הבא
צילום: פלאש 90

אחרי אישור הצעת החוק לאסור טיפולי המרה בקריאה טרומית במליאת הכנסת, הרוחות בכנסת סוערות. יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני הגיב: "לא נשתף פעולה עם כחול לבן. אבל גם שלטון הליכוד שווה לכפרות, איפה היה רה"מ נתניהו? למה אמיר אוחנה הצביע בעד? שוקלים את צעדינו". בעקבות כך משה גפני הודיע ליו"ר הכנסת יריב לוין כי הוא מבקש להביא להצבעה בקריאה טרומית במליאת הכנסת בשבוע הבא את הצעת חוק "פסקת ההתגברות" והצעת חוק "לאפשר לבתי חולים לאסור הכנסת חמץ בפסח".

סיעת יהודת התורה נפגשה לישיבה בה הגיעו למספר החלטות. ראשית הם תוקפים את כחול לבן: " סיעת כחול לבן בהובלת בני גנץ הפרה את ההסכם הקואליציוני. כחול לבן פגעו באמון ובשותפות עם יהדות התורה. אנחנו מרגישים משוחררים מכל מחויבות כלפיהם". בנוסף הם רואים את הליכוד ונתניהו אשמים במידה שווה: "כמו כן, אנחנו רואים בסיעת הליכוד ובעומד בראשה ראש הממשלה גם הם כנושאים באחריות להפרת ההסכם ולפירצה בחומות היהדות - הן בהצבעה של חלק מחבריהם בעד והן באלה שהצביעו ברגליים ונעדרו".

ביהדות התורה מחליטים לקדם גם הם חוקים משלהם מבלי להתחשב בהסכמה קואליציונית: "סיעת יהדות התורה מתכוונת להגיש בשבוע הקרוב את החוקים בנושאי דת ומדינה, אשר מפאת המחויבות להסכם עד היום המתנו לדיאלוג בין השותפות לקואליציה כדי להעלות אותם בהסכמה. היום נצביע בעד חוק הקורונה, בשם העיקרון ההלכתי המקודש של פיקוח נפש. מלבד זאת, אנחנו רואים את עצמנו כמשוחררים ממחויבויות קואליציוניות ונשקול בהתאם את צעדנו בהמשך". 

ח"כ אופיר סופר הביע תמיכה בהחלטת יהדות התורה להביא להצבעה את פסקת ההתגברות והכנסת חמץ לבתי חולים בפסח: "מלאכתם של צדיקים נעשית בידי הסדקים שבקואליציה. כמובן שאתמוך בשני החוקים". 

ח"כ אלכס קושניר תוקף את גפני על חוק בדיקות החמץ: "‏גפני למה אתה חושב בקטן ומסתפק רק בבתי חולים? אפשר לבדוק גם בבתי ספר, בתיקי הילדים, בתחבורה הציבורית לפני כניסת הנוסעים, ואפילו בבתים הפרטיים של האזרחים. אני בטוח שמיקי זוהר, שלמה קרעי וכמובן גדול הרבנים נתניהו יזרמו איתך".