לפיד על ההגבלות: "אסור להפגין נגד נתניהו" | הנדל: "הדגשנו שמותר. פעם אחת בחייך תבדוק"

יו"ר האופוזיציה התייחס הבוקר להגבלות החדשות אותן קיבלה הלילה ממשלת ישראל. לפיד תקף: "מדינה שלמה מנסה להבין את ההנחיות לסוף השבוע, ולא מצליחה". ליברמן: "חוסר מקצועיות מאת ממשלת החרטא"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 17/07/20 09:22 כה בתמוז התשפ

לפיד על ההגבלות: "אסור להפגין נגד נתניהו" | הנדל: "הדגשנו שמותר. פעם אחת בחייך תבדוק"
לפיד, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

ממשלת ישראל אישרה הלילה (בין ה' ל-ו') את ההגבלות החדשות והסגר בסופי השבוע והמערכת הפוליטית סוערת. ההחלטות שהתקבלו לא היו מקובלות על כלל השרים ומי שהתנגדו להן היו השר לשיתוף פעולה אזורי אופיר אקוניס ושר התיירות אסף זמיר. השר זמיר כתב אמש בחשבון הטוויטר שלו: "ההגבלות יסבו נזק אדיר למשק. עוד לא חלפו שבועיים מאז שהטלנו מגבלות וידענו מראש שאת תוצאותיהן נתחיל לראות רק בשבוע הבא. זו התנהלות לא אחראית ונטולת הגיון. האמון הציבורי בהחלטות הממשלה נמוך וקבלת החלטות פזיזות ודרמטיות כאלו רק תנמיך אותו עוד יותר. אנחנו בהתפרצות. אין בזה ספק. ולא מן הנמנע שניאלץ בסוף לנקוט צעדים נוספים. אבל לא בפזיזות ולא בשליפה".

במהלך ישיבת הממשלה אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "נכון שאין מידע אפידמיולוגי שאומר בדיוק מאיפה ההדבקות לפי ענפים. רק לפי אזורים, ולכן מזהים מקומות התפרצות. אני מבקש לרדת מהנושא. נשתמש בשכל הישר לקבל החלטות כי צריך לנקוט בצעדים דחופים לטיפול במצב".

על רקע החוסר בנתונים, יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד, תקף את ההחלטות שהתקבלו וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "הממשלה המנותקת הזו יצאה מדעתה. מדינה שלמה מנסה להבין את ההנחיות לסוף השבוע, ולא מצליחה. מדינה שלמה מנסה להבין למה מקבלים החלטות באמצע הלילה בלי שום נתונים, ולא מצליחה. מדינה שלמה מנסה להבין למה מתעלמים מרופאים וכלכלנים שאומרים שמדובר בטירוף מערכות ולא מצליחה".

לפיד המשיך: "הממשלה ירדה מהפסים. היא איבדה את אמון הציבור. מה שצריך היום בבוקר (שלא לומר לפני 4 חודשים) זה מערכת ניהול עם מפקד לאירוע, דרושים נתונים מסודרים, דרושה אסטרטגיה והסברים ברורים לציבור. צריך ממשלה מתפקדת שאפשר לסמוך עליה". יו"ר האופוזיציה סיים את דבריו: "שורה תחתונה של ההנחיות: אסור להפגין נגד נתניהו". שר התקשורת יועז הנדל, הגיב ללפיד: "מותר להפגין אפילו הדגשנו את זה בישיבת ממשלה. פעם אחת בחייך תבדוק ואז תדבר".

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "בכל יום מקבלת הממשלה החלטות הזויות על מגבלות חדשות. הלילה אנחנו שוב קיבלנו טעימה של חובבנות ניהולית וחוסר מקצועיות מאת ממשלת החרטא. וזו האמת שלא מספרים לכם: לממשלה אין נתונים על מקורות ההדבקה ואפילו כשיש מתעלמים מהם. במקום לטפל בכשלים מכניסים את הציבור לפאניקה, זורקים כספים מיותרים בשביל להוריד את רמת המחאה ואז מטילים הגבלות ללא בחינה מדוקדקת של נתונים אלא על סמך "השכל הישר" ו"דרעי שאמר לנתניהו שחופי הים בסופ"ש זה כמו קופסת סרדינים".

ח"כ יאיר גולן לא מבין על מה הממשלה מדברת ודורש מהממשלה שקיפות: "האם יש באמת הדבקה בחדרי הכושר ובחופי הים? למה אין לאזרחי ישראל גישה חופשית לנתוני הקורונה? נתניהו וגנץ, זו לא תקיפה באירן, למה אתם מסתירים מידע? אם אתם רוצים שהאזרחים יפעלו בהתאם להוראות - נמקו והסבירו. לפני גזירות דרושה שקיפות. אנחנו לא נתינים אנחנו אזרחים!"

ח"כ משה יעלון כתב אמש: "עוקב אחר דיון שרי הממשלה, ונדמה לי שהאויב הוא המחאות וההפגנות, ולא הקורונה. נתניהו, כמה צדקת כשאמרת ש"ראש ממשלה ששקוע עד צוואר בחקירות, אין לו מנדט מוסרי וציבורי לקבוע דברים כל-כך גורליים למדינת ישראל...". התפטר! אנחנו נדע להמשיך מכאן".