משבר קואליציוני נוסף| הליכוד: "גנץ מוביל לסגר"

לאחר ששוב לא התקבלו החלטות בקבינט הקורונה, הליכוד והכחול לבן יוצאים במתקפה קשה אחת נגד השנייה, כאשר בליכוד טוענים: "חוסר האחריות של כחול לבן מוביל בהכרח לסגר מלא ומחירים כלכליים מיותרים", ואילו בכחול לבן מסבירים: "זה לא זמן לפוליטיקה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/07/20 07:46 כג בתמוז התשפ

משבר קואליציוני נוסף| הליכוד: "גנץ מוביל לסגר"
נתניהו וגנץ במליאה, צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

לאחר שגם אמש (ג') לא התקבלו החלטות מריקות לכת בדיון השרים וגורמי המקצוע, בכיר בליכוד מאשים את כחול לבן וטוען כי הם מכשילים את הצעדים הדרושים לבלימת המחלה והצלת חיים. בכחול לבן לא נשארו חייבים ותקפו את הליכוד 

"נתניהו זועם על בני גנץ וכחול לבן אשר משיקולים פוליטיים מכשילים את הצעדים הדרושים לבלימת המחלה והצלת חיים", אמר הגורם הבכיר בליכוד והוסיף, "חוסר האחריות של כחול לבן מוביל בהכרח לסגר מלא ומחירים כלכליים מיותרים. גנץ התנגד היום לכל צעד לבלימת התפשטות הקורונה שיכול למנוע את הצורך בסגר כללי בהמשך".

עוד אמר הגורם: "גנץ וכחול לבן חייבים להפסיק מיד את המשחק הפוליטי בענייני הקורונה שמסכן את חייהם של אזרחי ישראל. כיוון שממשלת האחדות מחייבת החלטות בהסכמה בין הליכוד וכחול לבן, הם מטרפדים כל החלטה שלא תואמת את השיקולים הפופוליסטיים שלהם".

בכיר בכחול לבן הסביר כי גנץ דורש להעביר את אחריות משבר הקורונה לצה"ל: "במקום להסיר אחריות מניהול משבר הקורונה, נתניהו צריך לתת לצה״ל לנצח ולמשרד הביטחון לפקד על המערכה בשטח. זה לא זמן לפוליטיקה, ולא לשום קרב שאינו בשיקום הכלכלה, הבריאות והחברה. מוטב להתרכז בלהעביר את הכסף לחשבונות העצמאים. יש מי שדואג להם ויש מי שבורח מאחריות".

נזכיר כי זה אינו המשבר הראשון בין כחול לבן והליכוד. שתי המפלגות הגדולות טרם החליטו על מתווה התקציב, כאשר הליכוד מבקש שהוא יהיה חד שנתי ואילו בכחול לבן דורשים דו שנתי. בנוסף האופוזיציה מעלה הצעות חוק רבות המאתגרות את הקואליציה המורכבת הזו, כמו לדוגמא ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת ניגוד עניינים בקרב השופטים, שהציע ח"כ בצלאל סמוטריץ'.