דרעי על תכנית הסיוע הכלכלית: "פקידי האוצר פועלים כדי למסמס את התכנית"

בישיבת הממשלה הוחלט להעביר את התכני הכלכלית אמנם השרים דרעי ואביטן נמנעו בהצבעה על התכנית הכלכלית. גנץ ציין את חשיבות ההשקעה גם לטווח הארוך: "משבר מנהלים בשני אופנים: קצר טווח – מסייעים, ארוך טווח – משקיעים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/07/20 19:41 כא בתמוז התשפ

דרעי על תכנית הסיוע הכלכלית: "פקידי האוצר פועלים כדי למסמס את התכנית"
דרעי ונתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו״ר שס השר אריה דרעי והשר לשרותי דת, הרב יעקב אביטן, נמנעו בהצבעה על התכנית הכלכלית שאושרה היום (ב׳) בממשלה, לאחר שתכניתו של השר דרעי להקמת קרן ערבות להצלת האוכלוסיות המוחלשות בישראל, בעקבות משבר הקורונה, טרם אושרה. הקרן נועדה להעניק ביטחון תזונתי לאוכלוסיות המוחלשות. בימים האחרונים העלה השר דרעי את תוכניתו בפני רה״מ בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כץ שהביעו תמיכה בתכנית. 

השר דרעי: "לצערי, פקידי האוצר פועלים כדי למסמס את התכנית אולם הדיונים נמשכים. קרן הערבות למתן רשת לבטחון תזונתי משלימה את התוכנית הכלכלית של הממשלה. אני שמח על תמיכת שר האוצר ורה״מ אף ציין בישיבת הממשלה כי הדיונים בתכנית יימשכו ובעז״ה תהיה בקרוב התקדמות לקראת יישומה. לכן החלטנו השר לשרותי דת ואני להימנע ולא להתנגד לתכנית הכלכלית. חובתי העליונה היא לסייע לאוכלוסיות המוחלשות, בעיקר בימים קשים אלה".

גם שר הביטחון בני גנץ התייחס לאישור התכנית ואמר: "אישרנו בממשלה היום תוכנית תקציבית רחבת היקף. יש לה שלושה מסדים מרכזיים: המסד הראשון נועד להעניק סיוע למובטלים, לאנשים בחל"ת, בעלי העסקים, העצמאיים, וחברות בהיקפים שונים. הסיוע הזה נועד לאפשר לאנשים לעבור את תקופת המשבר. שני המסדים האחרים מתחילים כבר לצפות פני עתיד. אנחנו נשקיע שלושה וחצי מיליארד שקלים שיוקצו עבור הכשרות מקצועיות, להשלמת הכנסות לכל מיני חברות שלא נכנסו בתכנון הראשוני".

גנץ מדגיש את חשיבות החלק העתידי של הסיוע: "החלק החשוב ביותר הוא המסד השלישי והוא השקעה של 5 מיליארד שקלים שמיועדים לטיפול בתשתיות וצמיחה, כי אנחנו חייבים להסתכל בראייה ארוכת טווח. משבר מנהלים בשני אופנים: קצר טווח – מסייעים, ארוך טווח – משקיעים, ואנחנו מתעקשים גם על החלק הארוך טווח. כך עשינו וכך נעשה. נדאג לאנשים שצריכים עזרה כאן ועכשיו ונסתכל קדימה בבואנו להמשיך ולפתח את המשק הישראלי לימים שאחרי המשבר. הזמן להתחיל הוא עכשיו".