השרה פנינה תמנו שטה: "הממשלה צריכה לתת עזרה כלכלית לעובדים הסוציאליים"

השרה ברכה על תכנית הסיוע הכלכלית: "התכנית מקיפה, ומוסיפה לצד הסיוע לעסקים ועצמאיים" מנגד ציינה כי יש להתייחס גם לחלשים: "יש הדרדרות של אזרחים רבים מאז פרוץ הקורונה והמשבר הכלכלי ואסור לנו להשאיר אותם מאחור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/07/20 17:30 כא בתמוז התשפ

השרה פנינה תמנו שטה: "הממשלה צריכה לתת עזרה כלכלית לעובדים הסוציאליים"
שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה, צילום: Miriam Alster/Flash90

בישיבת הממשלה המיוחדת שמתקיימת היום (ב') אישרה תכנית הסיוע הכלכלית המוערכת בכ-60 מילארד ש"ח שישמשו כסיוע לשכירים, עצמאים ועסקים, אמרה השרה פנינה תמנו שטה  "העובדים הסוציאלים הם לוחמים בחזית המאבק למען המוחלשים והעניים בעת הקורונה, אסור לנו להפקיר אותם וחשוב להתייחס למחאה שלהם, הם אלה שנותנים יום יום עזרה ברווחה. 

השרה ציינה שהממשלה חייבת להיות ערה לכך שיש קפיצה של כ-70% בבקשות חדשות של אזרחים לקבלת סיוע מהרווחה לעומת אותה תקופה אשתקד.  רבים מהם מתקשים כלכלית וגם המגזר השלישי שהיה מסייע למטופלי הרווחה נמצא כעת במשבר כלכלי אדיר. "הממשלה צריכה לתת עזרה כלכלית ייחודית לאוכלוסיות המוחלשות, לעובדים הסוצאלים ולמגזר השלישי. יש הדרדרות של אזרחים רבים מאז פרוץ הקורונה והמשבר הכלכלי ואסור לנו להשאיר אותם מאחור."

עוד הוסיפה השרה תמנו שטה שהיא מברכת את שר האוצר ישראל כץ על התוכנית המקיפה והחשובה והזרמת 60 המילארד. לצד זה אמרה חשוב שיהיה מעקב אחרי הביצוע ומימוש התקציב,  שקיפות ויעילות כדי לשפר לטפל במשבר האמון שנוצר בציבור. 

השרה תמנו שטה הבהירה בנוסף  כי יש צורך מיידי להעברת תקציב ייעודי לתוכנית תעסוקה לעולים החדשים הסובלים מ-28% אבטלה. ישנה תוכנית מוכנה במשרד העליה והקליטה בראשותי, רק בשנה האחרונה עלו 35 אלף עולים, אני אחראית יחד עם הממשלה לדאוג להם להכשרות ותעסוקה תוך הסרת חסמים, נדאג להם יחד עם האוצר ונגיע להסכמות שיסייעו לעולים החדשים".