ח"כ סופר: "ילד במדינת ישראל שרוצה להתפלל - לא צריך ללמוד פחות מתמטיקה"

חבר הכנסת מימינה התייחס קריסתו התקציבית של החמ״ד וקיצוץ בשעות תפילה ושיעורי קודש. סופר: "אנחנו מעודדים גם לימוד תורה וגם לימודי ליבה. דרוש פתרון מיידי ושתקציב החמ"ד יכנס לבסיס התקציב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/07/20 12:02 טו בתמוז התשפ

ח"כ סופר: "ילד במדינת ישראל שרוצה להתפלל - לא צריך ללמוד פחות מתמטיקה"
ח"כ אופיר סופר, צילום: דוברות

לבקשת ח״כ אופיר סופר (ימינה) התקיים היום (ג') דיון בוועדת החינוך של הכנסת, בעקבות קריסתו התקציבית של החינוך הממלכתי דתי, ובעקבותיה פיטורי אלפי מורים ומורות וקיצוץ בשעות תפילה ושיעורי קודש. לדיון זומנו שר החינוך ומנכ"ל משרדו וכן נציגי האוצר וראשי מוסדות החינוך הדתי.

סופר ובצלאל סמוטריץ' אשר הובילו את הדיון נתנו סקירה של מצב החמ"ד ומנו את הקשיים הרבים במציאות הנוכחית בה תקצוב החמ"ד אינו מופיע בבסיס התקציב וכי אין מינוי קבוע ליו"ר החמ"ד.
גם ח"כ אריאל קלנר ממפלגת "הליכוד" חזר על התחייבותו של ראש הממשלה מר בנימין נתניהו כי תקציבי החמ"ד יכנסו לבסיס התקציב בהקדם, כך הבטיח בפגישתו לפני מספר ימים עם ראשי החמ"ד וראשי רשתות החינוך.

ח"כ סופר אמר בדיון: ״החמ"ד הוא חלק מהחינוך הממלכתי במדינת ישראל. מדי שנה מועבר תקציב לחינוך הממלכתי הדתי שנהנים ממנו עשרות אלפי ילדים כאשר חלק לא מבוטל מהם מגיעים מבתים שאינם דתיים. ילד במדינה יהודית שרוצה להתפלל לא צריך ללמוד פחות מתמטיקה להפך- אנחנו מעודדים גם לימוד תורה וגם לימודי ליב"ה. דרוש פתרון מיידי ושתקציב החמ״ד יכנס לבסיס התקציב".

אלחנן גלט, מנכ"ל רשת מוסדות בני עקיבא אשר השתתף בדיון אמר: "את תקציבי החמ"ד של 140 מיליון ש"ח קיבלנו גם משרי החינוך שולמית אלוני ויוסי שריד ולאורך כל השנים שאפשרו לנו לשלם את המשכורות ולקיים את המוסדות. בתקלה לא בריאה הכסף הזה הועבר בתקציבים קואליציוניים ובגלל העדר תקציב בעת הזו נוצר פער גדול שיצר אצלנו בחמ"ד וברשתות החינוך הממלכתיות דתיות ולא מאפשרים לנו להמשיך ולהתנהל כך. אני קורא לכל משתתפי הועדה- אפשרו לנו לפתוח את שנת הלימודים תשפ"א ולכסות על החוסרים של שנת תש"פ על ידי הכנסת התקציב לבסיס התקציב כפי שראוי להיות."

רוחמה חזות ראש אולפנת בני עקיבא "סגולה" בקרית מוצקין סיפרה על המצוקה הגדולה שלה כמנהלת מוסד בעקבות ביטול עשרות שעות וביצוע שימועים לעשרות מורים בעקבות כך. לטענתה מוסדות האולפנות והישיבות לא יוכלו להמשיך להתקיים כך בעתיד.

כזכור, בשל המשבר הפוליטי שגרר שלוש מערכות בחירות רצופות, לא התקבלו הכספיים הקואליציוניים בהם תלויים בתי הספר בחינוך הדתי. שר החינוך לשעבר, הרב רפי פרץ, ביקש להכניס את תקציב החמ"ד לבסיס התקציב, כך שהמוסדות לא יהיו תלויים בכספיים הקואליציוניים, אולם הדרך לכך עוד ארוכה.