סמוטריץ': "להעביר את מערך הסייבר של צה"ל לדרום"

חבר הכנסת מימינה מפרט מדוע לדעתו נכון להעביר את מערך המודיעין לדרום. "בראיה מערכתית מדובר במהלך נכון ומתבקש שיחזק את צה"ל וביטחון ישראל, יחזק את הדרום ואת האוכלוסייה הציונית בו, ועל הדרך גם ישחרר קרקעות לבניה באזורי הביקוש במרכז"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/07/20 22:18 יג בתמוז התשפ

סמוטריץ': "להעביר את מערך הסייבר של צה"ל לדרום"
סמוטריץ'., צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

בפוסט בפייסבוק ח"כ בצלאל סמוטריץ' מפרט את החשיבות הציונית בהעברת הסייבר הצה"לי דרומה ונותן את הפתרונות התחבורתיים למהלך: "שר הביטחון, בני גנץ, קיבל החלטה נכונה והורה לרמטכ"ל לקדם את ביצוע ההחלטה להעביר את קריית המודיעין דרומה לליקית (סמוך לצומת שוקת). המעבר של קריית המודיעין הוא חלק מתכנית גדולה של העברת מחנות ובסיסי צה"ל מהמרכז לדרום, והוא מצטרף לקריית ההדרכה שכבר פועלת בדרום ולמעבר של אגף התקשוב לבאר שבע". 

המעבר דרומה הוא המעשה הנכון

סמוטריץ' מפרט את הייתרונות של מעבר הבסיסים לדרום: "עם השלמת התכנית עשויים לשרת בדרום כשלושים אלף חיילים ואנשי קבע וזה ללא כל ספק אחד הצעדים הציוניים החשובים ביותר שנעשו כאן בשנים האחרונות לפיתוח ויהוד הנגב. למהלך הזה יש פוטנציאל צמיחה אדיר לנגב. הוא יעביר, ועם השנים גם יצור, אוכלוסיה חזקה באזור, יצור עשרות אלפי מקומות תעסוקה במעגלים שונים שיספקו שירותים לצה"ל, ועוד ועוד".

מנגד חבר הכנסת מודע גם לדעות המתנגדות למעבר דרומה: "ההתנגדות של גורמים מסויימים בצבא נובעת מחשש אמיתי שאנשי מודיעין בקבע שמתגוררים כיום באזור המרכז והצפון והתרגלו לעבוד קרוב לבית יעזבו את צה"ל ויעברו לשוק הפרטי, שגם כך מייצר תחרות קשה לצה"ל על כח אדם איכותי, בשל המרחק וזמן הנסיעה לדרום. למרות החשש הזה אני חושב שהמעבר דרומה הוא מהלך נכון".

רשת נתיבי תחבורה לדרום

"יש מי שלא יוכלו להעתיק את מרכז חייהם לדרום". מסכים סמוטריץ' אך הוא מציע פתרון תחבורתי הולם: "עבורם יש פתרונות תחבורה סבירים בהחלט שיאפשרו להם להמשיך להתגורר במרכז ולנסוע על בסיס יומי לדרום בזמן סביר. עמדת משרד התחבורה בתקופתי היתה כי ניתן להעמיד שירותי היסעים מדוייקים ממש מהבית במרכז היישר לבסיסים בדרום, בהתבסס על רשת נתיבי התחבורה הציבורית שהולכת ומוקמת באזור גוש דן, ובהמשך על כביש 6 לדרום. במידת הצורך ניתן להוסיף נתיב תחבורה ציבורית ייעודי על כביש 6 בעלות זניחה. מדובר בפתרון זול, מהיר, ונח לא פחות מהרכבת".

לדעת סמוטריץ' הפתרון ישים גם כלכלית: "יש מאיפה להביא את הסכום הזה. כשר תחבורה התחלתי לקדם מול שר האוצר הקודם, משה כחלון, סיכום לפיו הסכום הזה יגיע מרמ"י, שמרוויחה המון כסף מעליית ערך הקרקעות שצה"ל מפנה במרכז מאז שנחתם ההסכם ועד לפינוי בפועל. כשנחתם ההסכם הוא התבסס על מחיר מסויים של הקרקע. בשנים שחלפו עלה שווי הקרקע ביותר מחמישים אחוז, מה שמאפשר לרמ"י להעלות את הסכום שהיא אמורה להעביר למדינה למימון המעבר. אפשר לבצע את שתי המסילות תוך כחמש שנים, במקביל לעבודות להקמת קריית המודיעין, באופן שבו הרכבת תתחיל לפעול מיד עם המעבר בפועל".

תגמול כלכלי וסיוע חברתי

ערך נוסף שמציין סמוטריץ במעבר לדרום, הוא שילוב האוכלוסייה מהפריפרייה: "אבל בעיניי מה שיותר חשוב הוא ההבנה שהמעבר של קריית המודיעין לליקית יאפשר לצה"ל לגייס כח אדם איכותי מערי הפריפריה בדרום, כח אדם שעד כה 'הוסלל' לשיבוצים אחרים. הצעירים בדרום לא פחות חכמים, לא פחות מוכשרים, ולא פחות אידיאליסטים מצעירי המרכז. העובדה שמרבית כח האדם ביחידות העילית של חיל המודיעין, בסדיר ובקבע, מגיע מהמרכז הוא במידה רבה תוצאה של מיקום הבסיסים במרכז מאז קום המדינה. זה סוג של ביצה ותרנגולת".

לדעת סמוטריץ' יש גם לתגמל כלכלית את אנשי הקבע: "בלי קשר למעבר דרומה, טוב יעשה צה"ל אם יעלה את שכר אנשי הקבע הראשוני כדי להתאים אותו לסטנדרט המקובל בשוק הפרטי. השכר בצה"ל בשלבים הראשונים במקצועות הטכנולוגיים הוא מגוחך לעומת מה שמקובל בחברות הפרטיות. הפער הזה מביא לבריחת מוחות ולתחרות שהאידיאל הוא היתרון היחיד שיש לצה"ל בה. וזה כנראה כבר לא מספיק. אם אנחנו רוצים לשמר את המוחות הטובים בצה"ל בשלבי הקבע הראשוניים שבהם אנשי הקבע עוד לא כרכו את גורלם עם צה"ל אנחנו צריכים לשלם להם יותר. זו הבעיה ואותה צריך לפתור, לא המעבר דרומה". 

לבסוף סיכם את דבריו: "אפשר להבין את החשש וההתנגדות של אנשי המודיעין שרגילים למצב הקיים. שינוי הוא תמיד דבר קשה ויש מי שמעדיפים את המוכר והאהוב. אבל בראיה מערכתית מדובר במהלך נכון ומתבקש שיחזק את צה"ל וביטחון ישראל, יחזק את הדרום ואת האוכלוסיה הציונית בו, ועל הדרך גם ישחרר קרקעות לבניה באזורי הביקוש במרכז. טוב עשה שר הביטחון שחתך וקיבל את ההחלטה, ואני מקווה שהוא ימשיך בכך עד למעבר בפועל".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן