חילי טרופר: "לא מאמין שנתניהו מעז להוביל אותנו לבחירות"

המתיחות בין כחול לבן לליכוד גוברת, עקב חילוקי דעות בנושאים רבים. שר התרבות והספורט מבקש להרגיע את הרוחות: "יש מתחים, אבל הממשלה עובדת רוב הזמן בשיתוף פעולה לטובת האזרחים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/07/20 07:58 י בתמוז התשפ

חילי טרופר: "לא מאמין שנתניהו מעז להוביל אותנו לבחירות"
צילום: נועם מושקוביץ

המתחים בין כחול לבן לליכוד גוברים, והחלו אף דיבורים כי אם המצב ימשיך הליכוד יכריז על יציאה לבחירות. אמש (ד') שר האוצר ישראל כ"ץ התרעם על חוסר הנכונות מצד כחול לבן לאשר את התקציב החד שנתי ואף הכריז: "משרד האוצר עובד על תקציב חד-שנתי, כך גם הנחה ראש הממשלה. אם שר המשפטים לא ישנה את החוק שמאפשר תקציב חד-שנתי עד 28 באוגוסט, נלך לבחירות". הטונים נותרו גבוהים גם בעניין החלת הריבונות בעוד שגנץ טען שיש להמתין עם המהלך נתניהו אמר בתגובה  "כחול לבן לא גורם לכאן או לכאן בנושא".

שר התרבות והספורט, חילי טרופר, ממפלגת כחול לבן מבקש להרגיע את הרוחות והוא סבור שעל אף הקשיים, לא יצאו לבחירות. "לא מאמין שנתניהו מעז לחשוב על הובלת ישראל לבחירות בתקופה הזו" אמר השר מנגד הוא מודה כי ישנם קשיים בממשלה הנוכחית: "יש מתחים, אבל הממשלה עובדת רוב הזמן בשיתוף פעולה לטובת האזרחים". השר התייחס גם למשבר הקורונה ולמבוטלים הרבים ביניהם אנשי התרבות שבמשרדו: "צריך להימנע בכל דרך מלהגיע לסגר שישתק את הכל. צריכים לאפשר לחיים הכלכליים להתקיים - לצד הקפדה על מקומות עם תחלואה גבוהה" את הדברים אמר בראיון לגלי צה"ל.

אמש נשיא המדינה ושר התרבות אירחו מפגש עם אומנים ועובדי עולם הבמה בישראל. הנשיא והשר שמעו מהמשתתפים על מצוקת הפרנסה, על הקושי להביא את הקהל לאולמות, על סכנת הקריסה המוחלטת של ענפים רבים כמו הקולנוע ועל המאבק על הלגיטימציה שלהם כאמנים לזכות בהכרה מצד המדינה והקהל בתקופה זו. טרופר: "אלה ימים קשים למדינה ובתוך כך כמובן גם לעולם התרבות. לשמחתי, בשבועות האחרונים הושגו מספר הישגים כלכליים לתמיכה בעולם התרבות ובעיקר התאפשרה החזרה לבמה. עם זאת, עדיין ישנם קשיים וכאבים ועלינו להמשיך ביחד, כדי להתמודד עם כל אלה".

 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן